Peugeot 5008: Posilnenie triedy SUV

354
Peugeot 5008
Peugeot 5008

Značka Peugeot pridala v rámci SUV väčšieho brata k modelu 3008. Novinka v podobe štvorciferného čísla 5008 je zaujímavým artiklom.

Treba pripomenúť, že automobil s „rovnociferným“ označením ponúkala francúzska značka pôvodne ako MPV, teraz ho kategorizuje ako SUV. Rozmerovo väčší súkmeňovec dostal parádnu vzdialenosť (svetlú výšku) od zeme – 236 mm. Plusy v rámci dĺžky a rázvoru sa, pochopiteľne, podpísali pod väčšiu ponuku miesta, vozidlo môže odviezť až sedemčlennú posádku. Samozrejme, z podlahy výklopné sedadlá tretieho radu pojmú skôr útlejšie postavy alebo deti. Tretí rad sedadiel sa dá dokonca z vozidla vyňať. Základný objem pri päťmiestnej konfigurácii je 780 litrov (maximum 1940 litrov). Vďaka sklápaciemu operadlu sedadla spolujazdca sa dajú premiestňovať predmety s dĺžkou až 280 cm.

Peugeot 5008 3
Peugeot 5008

Elegancia aj vo vnútri

Hodnotiť dizajn vozidla, to je vždy tak trošku ošemetná vec, pretože niekomu sa páči „to“ a druhému „ono“. Štylistiku novej 5008-čky možno však označiť za zaujímavú a tak trošku francúzsky nonšalantnú. Ak sa prenesieme dovnútra na pozíciu vodiča, ocitneme sa v prostredí, ktoré mu ponúka vizuálne príjemné prostredie. Sedadlá sú výbornou oporou pri cestovateľských zámeroch posádky. Palubná doska využíva architektúru „prístrojový panel nad volantom“, výborným riešením je taktiež v dostatočnej výške polohovaný rozmerný dotykový stredový displej. Ergonomicky výborne zvládnutý tvar venca volantu a príjemný posed za ním sú ďalšie dôležité atribúty príjemného ovládania. Materiály sú vhodne vybraté a všetko je dielensky dobre spracované, posádka má k dispozícii dostatok odkladacích priečinkov.

Peugeot 5008 2
Peugeot 5008

Menší naftový agregát

Menší naftový agregát 1.6 Blue HDi (88 kW/120 k/3500 ot/min; 300 Nm/1750 ot./min) sa dá kombinovať so 6-stupňovou automatickou prevodovkou. S týmto technickým zázemím získa vozidlo z pokoja 100-kilometrovú rýchlosť počas 11,9 s a rýchlosť sa dostane na maximum 185 km/h. Parameter zrýchlenia naznačuje, že ide o vozidlo pre „pohodovejšie“ jazdiacich vodičov. Kombinovaná spotreba podľa výrobcu siaha na hranicu 4,6 l nafty/100 km, čistenie výfukových plynov sa realizuje technológiou AdBlue. Aj keď nie sú nájazdové uhly veľké, vozidlo si vďaka väčšej svetlej výške poradí s výraznejšie zvlnenými povrchmi, teda potešia sa napríklad chalupári. Podvozok veľmi dobre jazdí nielen na kvalitných cestách, ale aj na nespevnených, posádka si počas jazdy užíva účinné odhlučnenie a pohodlie na každej pozícii.

Peugeot 5008 1.6 BlueHDi vo verzii Active stojí 27 490 eur, náročnejší môžu siahnuť po Allure (28 790 eur). Nové SUV s pohonom predných kolies disponuje veľkorysým priestorom, komfortnými jazdnými vlastnosťami a úsporným motorom.

Text: Peter Stano, foto: Peugeot