Lexus vytvoril umelecké dielo v 3D z ďakovných listov

189
Lexus

Michael Murphy, výtvarník špecializujúci sa na perceptuálne umenie, pretvoril dve tisícky ďakovných listov zákazníkov do umeleckej 3D inštalácie. Dielo nazvané Listy má charakterizovať precízne zákaznícke služby automobilky Lexus.

Takmer päťmetrový umelecký výtvor visiaci na šiestich stropných paneloch a oceľovom ráme vznikol z vyše dvoch tisícok zavesených kúskov origami, poskladaných z ďakovných listov zákazníkov, ktorí navštívili niektorého z predajcov Lexus. Skladba z origami pri pohľade z určitého miesta pripomína tvary úplne nového sedana LS 2018, kým z iného miesta má tvar loga Lexus.

„O zážitky svojich návštevníkov sa Lexus stará rovnako, ako vytvára autá,“ komentuje Cooper Ericksen, viceprezident marketingu Lexus. „Použitie skutočných listov zaslaných našim predajcom poukazuje na to, že celkové skúsenosti so značkou Lexus sú mimoriadne vďaka každej interakcii, či už malej alebo veľkej. Tieto skúsenosti tvoria samotnú genetickú výbavu, vďaka ktorej je Lexus Lexusom.“

LexusMichael Murphy je známym a rešpektovaným výtvarným umelcom, ktorý prispel k rozvoju perceptuálneho umenia, a súčasne je jedným z prvých – a najlepší – v tvorbe veľkých 3D inštalácií. Murphy označuje svoje diela ako perceptuálne umenie, pretože hlavný dôraz kladie na pocity diváka.

Práca na projekte zabrala stovky hodín, pričom samotné skladanie a vešanie jednotlivých kúskov origami si vyžiadalo takmer 200 hodín. „Toto je jasne definovaná a presná ručná práca,“ dodal Murphy. „Aj milimetrová odchýlka sa tu považuje za chybu.“ Umelecká inštalácia „Letters“, ktorá meria asi 2,5 metra na šírku a necelých päť metrov na dĺžku, je zavesená približne štyri metre nad zemou. Autor ju koncipoval ako plne mobilnú, čo dovoľuje použiť ju na vybraných akciách spoločnosti Lexus a jej predajcov po celej krajine.

LexusZnačka Lexus, uvedená v roku 1989, pretvorila celý trh s luxusnými autami vrátane novej úrovne služieb, spokojnosti zákazníkov a kvality, ktorú nijaká z popredných značiek nikdy predtým neponúkala.

Na propagáciu vytvoril Lexus minútové video, na ktorom návštevníci čítajú svoje vlastné ručne písané listy predajcom, aby ich následne pracovník Lexus jeden po druhom starostlivo poskladal a zavesil.

V jednom z listov sa píše: „S vďačnosťou vo svojom srdci vám píšem o vašich úžasných zamestnancoch,“ kým iný dodáva: „Eric mi večer dobrovoľne pribehol na pomoc po otváracích hodinách autosalónu Lexus,“ alebo „Brad ma osobne privítal pri servisnom boxe.“

Lexus

Text: redakčný článok, foto: archív