Osem stupňov ku zlatej

251
Kia Sorento

Keď sme v polovici roku 2015 prvý raz „ochutnali“ vozidlo Kia Sorento, tretiu generáciu najväčšieho reprezentanta kórejskej automobilky v segmente SUV, chýbala nám v ponuke jej športová verzia. To je však minulosť. Preto sme si do Sorenta nedávno sadli znova, tentoraz však do vrcholnej verzie na rok 2018 GT Line.

Kia SorentoKia Sorento na nás už pred tromi roky urobila veľký dojem, a tak nás zaujímalo, v ktorých oblastiach sa posunie ešte bližšie k dokonalosti. Pôvodný vydarený a neopozeraný dizajn postavený na tvorivej inšpirácii s názvom „Streetwolf“ dal do vienka tohtoročnej novinke ďalšie jemné prepracovanie v oblasti predného i zadného nárazníka, nové LED svetlomety a LED koncové svetlá alebo nový tmavý metalický povrch masky chladiča v štýle tigrieho nosa. Výsledkom úprav je rafinovanejšia a rozhodnejšia podoba čelnej časti vozidla. K dispozícii sú aj nové odtiene karosérie, rovnako ako nový dizajn liatych kolies s veľkosťou 17, 18 alebo 19“. Nechýbajú ani lakované brzdiče či chromované koncovky výfuku.

Hudba ako v chráme

Aj veľmi priestranný interiér nového Sorenta prešiel niekoľkými zmenami zameranými na vyšší komfort, luxus a estetiku. Príkladom je vyšší podiel kvalitných mäkčených materiálov a čalúnenia z jemnej kože. Testovaná verzia GT Line nás však veľmi oslovila v oblasti palubného infotainmentu s online funkciami, navigáciou a 8“ displejom. Jeho súčasťou je aj nová audio sústava, ktorú dodala renomovaná firma Harman/Kardon. Priestorové ozvučenie používa výkonný zosilňovač 640 W a 10 reproduktorov. Technológia Clari-Fi™ na zvýšenie kvality zvuku automaticky analyzuje a zlepšuje jeho kvalitu zo všetkých typov komprimovaného audio signálu. Online konektivitu si môžu cestujúci užívať vďaka podpore technológií Apple CarPlay a Android Auto. Počúvanie hudby tak bolo skutočným zážitkom.Kia SorentoDoslova zamatové radenie

Ak doposiaľ spomenuté úpravy nového Sorenta mali evolučný charakter, tak v jeho útrobách došlo k úplne zásadnej zmene a tou je celkom nová 8-stupňová samočinná prevodovka vlastnej konštrukcie. Tá v tomto prípade účinne spolupracuje s osvedčenou vznetovou pohonnou jednotkou 2,2 CRDi, ktorá disponuje výkonom 147 kW a veľmi solídnym krútiacim momentom 450 Nm. Nový automat sme vyskúšali v horskej oblasti Šumavy a má od nás veľkú pochvalu za presnosť a zamatový prejav pri zmene rýchlostných stupňov. V ponuke má jazdné režimy Eco, Comfort, Šport a Smart, ktoré sa volia elektronickým systémom Drive Mode Select. V každom režime možno uprednostniť buď nižšiu spotrebu paliva, alebo dynamickejšiu akceleráciu. Systém upravuje aj účinok posilňovača riadenia. Vo výsledku sa nová prevodovka pozitívne prejavila aj v znížení emisií na 159 g/km. Nové Sorento myslí tiež na zvýšenú bezpečnosť posádky zabudovaním najnovšej verzie pokročilého systému na podporu riadenia DRiVE WISE s aktívnym strážením únavy vodiča. Na nás únava neprišla a za volantom Kia Sorento sa nám to po rokoch opäť veľmi páčilo.

Kia Sorento Text a foto: Tomáš Vaněk