Ford Fiesta: Technická vyzretosť

31
Ford Fiesta

Model Fiesta sa za viac ako štyri desaťročia výroby prepracoval medzi legendy v segmente malých automobilov.

 

Ostatný model, teda jeho ôsmu generáciu, preveríme s motorom, ktorý zaznamenal úspechy v súťaži Najlepší motor roka. V aktuálnej podobe sa Fiesta vzhľadovo stotožňuje so štylistikou ostatných „súrodeneckých“ vydaní modelov. Nakoniec, posúďte z obrázkov sami, či sa vám moderná „forďácka“ štylistika páči.Ford Fiesta

Nová zástavba

Modernizovaný interiér zaujme vodiča najmä dotykovým displejom v strede palubnej dosky. Ten je vo výbornej výške, netreba takmer klopiť zrak. Solídne sú jeho ovládanie i čitateľnosť. Palubná doska je na hornej časti pokrytá mäkším plastom, teda vypracovanie možno celkovo označiť ako hodnotné. Pracovisko vodiča zaujme vylepšenou ergonomickou zástavbou ovládacích prvkov, ako aj bezproblémovou informatívnosťou prístrojového panelu. Vpredu sa dvojica odvezie pohodlne, na zadných miestach je miesta akurát, teda pred kolenami a nad hlavou v prípade vyšších postáv nezostáva takmer nijaká rezerva. Po otvorení piatych dverí odhalíme batožinový priestor s objemom 285 l. Tento parameter je v porovnaní s konkurenciou menší, no tvar kufra umožňuje efektívne uloženie prevážaných predmetov.

Ford FiestaUznávaný agregát

Trojvalcový agregát z dielne tohto výrobcu si získal už patričné renomé, poďme sa pozrieť na jeho parametre. V predstavenom vozidle pracoval agregát s maximálnym výkonom 74 kW/100 k (krútiaci moment 170 Nm), ktorý ako jediný je v kombinácii aj so 6-stupňovou automatickou prevodovkou. S radením prevodovky sme boli v štandardných jazdných podmienkach spokojní, na diaľnici pri 130 km/h motor točil 2600 ot./min, teda posádku neobťažoval nadmerným zvukom. Pri tomto tempe si z nádrže odobral priemerne asi 7,4 l benzínu/100 km. V meste sme sa dostali na hranicu 8,5 l/100 km, vyššia spotreba ide na vrub častejšiemu preklzu meniča pri zrýchľovaní. Priemer nám vyšiel na 7,2 l/100 km (kombinácia určená výrobcom – 5,2 l/100 km).

Ford FiestaVysoký štandard

Kapitolu výborných jazdných vlastností začal svojho času písať Focus. Samozrejme, úplne logicky sa očakáva pokračovanie tohto trendu aj pri aktuálnych vozidlách. Ako je teda na tom Fiesta? Odpoveď je jednoznačná, určite výborne. Podvozok poskytuje príjemnú tichú jazdu, vie sa veľmi dobre vysporiadať s nerovnosťami, je zábezpekou stabilnej jazdy bez odskakovania kolies na zvlnených povrchoch. K tomu sa pridávajú taktiež príjemné riadenie s dobrou odozvou od kolies a stabilita podvozka v zákrutách. K týmto pozitívnym zisteniam možno pridať ešte dobrý dojem z účinných bŕzd.

Ford FiestaFord Fiesta patrí na špičku jazdných vlastností vo svojej triede, ľahko sa obsluhuje a poskytuje kvalitné dielenské spracovanie interiéru. Kto chce vozidlo prevádzkovať efektívnejšie, ustúpi od pohodlia poskytovaného automatickou prevodovkou a siahne po manuále.

Text: Peter Stano, foto: Ford