Jesť sushi sa oplatí (10 faktorov pre zdravie jedením sushi)

86
Sushi

Sushi je súčasťou japonskej kuchyne a zároveň diéty, ktorá má mnoho výhod pre naše zdravie (a dlhovekosť) najmä vďaka zdravým mastným kyselinám Omega 3. So stále zvyšujúcou sa popularitou v Európe sme zisťovali, aké výhody má toto vysoko nutričné jedlo pre naše telo, myseľ a pokožku.

1. Znižovanie zápalov

Sushi je bohaté na rybí olej a Omega 3, ktoré sa považujú za zdravé tuky – naše telo ich samé nevyprodukuje, preto je ich konzumácia dôležitá. Majú mnoho výhod, napríklad redukujú cholesterol a štúdie ukázali, že takisto znižujú riziko srdcových ochorení a zápalov, znižujú krvný tlak a udržiavajú zdravý rytmus srdca.Sushi

2. Minimalizuje chuť na sladké

Už je dávno známe, že ryby sú vynikajúcim zdrojom proteínov, ktoré vyvažujú cukor v krvi a udržiavajú hladinu energie. Výsledkom toho je, že človek nebude mať chuť na cukry navyše, zlepší sa metabolizmus, a tým sa jednoduchšie a zdravšie chudne. Pri výbere je najlepšie zvoliť sushi s väčším obsahom rýb a zeleniny, napríklad s lososom, tuniakové sashimi s morskými riasami alebo polievku miso so sashimi.

3. Palivo pre mozog

Ryby v sushi obsahujú veľkú dávku zdravých tukov – Omega 3 kyseliny, ktoré priaznivo vplývajú na náš mozog, vyživujú a obnovujú mozgové bunky. Ryby majú aj vysoký obsah proteínov a olejov, ktoré pomáhajú zvyšovať koncentráciu organizmu a udržať energiu čo najdlhšie, preto sushi môže byť ideálnou voľbou na obed počas pracovného dňa.

4. Stabilizuje náladu

Pravidelným jedením sushi sa zlepšuje nervová sústava, a tým sa redukuje riziko depresií a pocit úzkosti. Ryby obsahujú vitamín B12, ktorý pomáha udržiavať zdravý mozog a psychologickú rovnováhu.Sushi

5. Prevencia proti vráskam

Sushi je zdrojom antioxidantov, ktoré spomaľujú poškodenie buniek, zabraňujú oxidačnému poškodeniu pokožky a celkovo spomaľujú jej starnutie. Tieto antioxidanty uchovávajú štruktúru buniek pokožky, napomáhajú ich udržať mladšie zvonku aj zvnútra a sú neoddeliteľnou súčasťou všetkých omladzujúcich diét.

6. Posilnenie pre kosti

Ryby sú výnimočne bohaté na vápnik a na dôležité minerály pre zdravé kosti. Pravidelná konzumácia sushi napomáha udržať klby zdravé a umožňuje prevenciu proti osteoporóze. Vápnik vyživuje vlasy a nechty a zároveň ich udržiava zdravé a silné.

7. Zlepšuje pamäť

Vysoký obsah Omega 3 v rybách pomáha zlepšovať pamäť a funkcie rozpoznávania. Pravidelné jedenie sushi má veľký prínos pre celú rodinu, pretože udržiava zdravú nervovú sústavu.

8. Urýchľuje zotavenie svalov

Sushi je skvelý zdroj proteínov a ak cvičíte pravidelne, svaly sa vedia rýchlejšie zotaviť napríklad po zranení.  Najideálnejšie je konzumovať sushi aspoň 2- alebo 3-krát týždenne na získanie jeho mnohých výhod.Sushi

9. Zvyšuje imunitu

Ďalšími prospešnými látkami v sushi sú mnohé minerály, ktoré hrajú dôležitú úlohu v produkcii energie a imunity: zinok, vápnik, magnézium, fosfor, železo, vitamín A a karotén. Vo vegetariánskom sushi je viac vitamínu C a A.

10. Prevencia proti obezite

Morská zelenina, akou je kombu, nori a wakame, ktoré sa pridávajú do sushi, obsahuje veľké množstvo jódu. Ten slúži ako prevencia proti ochoreniam štítnej žľazy, ktorá má dôležitú funkciu proti obezite a letargii.

Text: Michaela Mičatková, foto: Pixabay