Mitsubishi Eclipse Cross: Kompaktný mix

43
Mitsubishi Eclipse Cross

Do mixu SUV či crossovera a kupé sa pustila aj značka Mitsubishi, čo signalizovala predchádzajúcimi konceptmi. Na svet sa prihlásil sériový model Eclipse Cross.

Predná časť sa tvarovo podobá na Outlander, karoséria smerom dozadu mierne klesá v štýle kupé. Zadnú časť vertikálne rozdeľujú opticky zaujímavo riešené zadné svetlá, na zadnom okne vytvárajú predel medzi jeho hornou a spodnou časťou. Samozrejmosťou sú ochranné prvky na spodných partiách karosérie.Mitsubishi Eclipse Cross

Vstup na palubu

Na miesto vodiča a ďalšie pozície nastúpi posádka bez problémov, za multifunkčným volantom je vytvorené príjemné pracovné prostredie. Pohodu sprostredkúvajú ľahko dostupné prvky, potešia aj vyššia poloha displeja v strede palubnej dosky, zvolené materiály pokrývajúce povrch vnútra či prítomnosť head-up displeja. Zadné delené sedadlo sa dá posunúť, v prípade prevozu objemnejšieho nákladu sa dá takýmto spôsobom zväčšiť batožinový priestor. Pri svojej zadnej polohe vytvára pred kolenami dostatok miesta a na blízkosť strechy nad hlavou sa neponosovali ani pasažieri s výškou do 185 cm. V tomto smere sa teda konštruktérom podarilo šikovne eliminovať klesanie strechy smerom dozadu. Základný objem batožinového priestoru je 341 – 448 l.

Mitsubishi Eclipse CrossPrvýkrát s prepĺňaním

Japonský výrobca ponúka novinku zatiaľ s jedným 1,5-litrovým prepĺňaným benzínovým motorom. Dopovaný benzínový štvorvalec má v pohonnom reťazci tejto značky premiéru, dosahuje maximálny výkon 120 kW (163 k)/5500 ot./min a krútiaci moment 250 Nm/1800 – 4500 ot./min. Prevodovka CVT, prenášajúca ťažnú silu na predné kolesá, zrýchli Eclipse Cross počas 9,3 s. Spodná časť je od zeme vzdialená 183 mm, teda v prípade potreby sa presuniete aj s predným pohonom cez nenáročný terén. Výrobca uvádza kombinovanú spotrebu 6,7 l benzínu/100 km.

Mitsubishi Eclipse Cross

Solídny spoločník

Z uvedeného vyplýva, že majiteľ nájde na palube tohto vizuálne zaujímavého vozidla všetko to, čo očakáva od moderne štylizovaného interiéru (k dispozícii sú štyri stupne výbavy). Teraz je čas zhrnúť zopár postrehov z jazdy. Motor sa vyznačuje kultivovaným a tichým chodom, vozidlo s pohotovostnou hmotnosťou mierne prekračujúcou hranicu 1500 kg sa pohybuje celkom svižne aj v meste. Prevodovka CVT dostala predvolených 8 stupňov, teda eliminuje klasický výstup otáčok v minulosti používaných bezstupňových prevodoviek. Okrem toho má manažment nastavený tak, aby motor pri pozvoľnej jazde „točil“ čo najnižšie otáčky. Konštruktéri vzadu použili viacprvkovú nápravu, podvozok zostavili tak, aby vykazoval kompromis medzi športovým a komfortným naladením. Eclipse Cross vďaka tomu ponúka veľmi dobré jazdné vlastnosti. A hoci je spotreba vecou individuálnych schopností vodiča a profilu absolvovaných trás, uvádzame tú našu – 8,0 až 8,3 l/100 km.

Mitsubishi Eclipse Cross

Text: Peter Stano, foto: Mitsubishi