3x vône jesene

105
Vôňa

Je pre vás dôležité vnímať svet prostredníctvom jeho vôní? Ak súhlasíte s tým, že práve vône sú jedným z najsilnejších vyjadrovacích prostriedkov, určite vás so zmenou ročného obdobia nenechávajú na pokoji parfumové novinky.

My sme pre vás vybrali tri najzaujímavejšie dámske vône tohtoročnej jesene, ktoré si zamilujete, a tiež jednu pánsku kreáciu.

Nová interpretácia ruže

Ikona sveta šperku a zároveň zasvätený výrobca niche parfumov Van Cleef & Arpels uviedol s jesennou sezónou novú vôňu, ktorá je holdom ruži v jej najsofistikovanejšej podobe. Elegantná a veľmi ženská vôňa z dielne parfuméra Juliena Rasquineta, ktorý chcel touto kreáciou dať svetu klasickú ružovú vôňu v modernej podobe, kombinuje nežné, ale intenzívne tóny tureckej ruže a dreva so zemitým vetiverom, pačuli s prekvapivým dotykom kakaa a čierneho korenia. Rose Rouge je sebavedomá vôňa so silným charakterom a dokáže svojou mnohovrstevnou hĺbkou naladiť na vnímanie čara chladnejšej časti roka.

Van Cleef & Arpels
Van Cleef & Arpels kúpite exkluzívne v sieti parfumérií Fann, 3 660 Kč za 75 ml

Tá pravá

The Only One, nová kreácia temperamentnej talianskej značky Dolce & Gabbana, verne vystihuje dramatickú podstatu zvádzania. Kompozícia je neobvyklá, rozohráva zaujímavý dialóg kosatca a kávy na pozadí harmonickej hrejivosti vanilky a pačuli a zároveň využíva moment prekvapenia a mysteriózneho neznáma v podaní starosvetsky nostalgickej fialky. Vo svojej podstate až konzervatívna vôňa klame telom a v nadčasovosti svojej identity pôsobí moderne a hlavne novo. Ideálna nositeľka? Romantička, ktorá si dobre uvedomuje svoju ženskosť a dokáže ju zdôrazniť aj v najmenších detailoch.

Dolce & Gabbana
Dolce & Gabbana, parfuméria Douglas, 1 740 Kč za 30ml
Narciso
Narciso Rodriguez, parfuméria Sephora, 2 490 Kč za 50 ml

Lady in red

Červená je nielen jednou z najaktuálnejších farieb sezóny, ale tiež farbou novinky Narciso Rouge. Tá predstavuje ďalšiu kapitolu edície, ktorá už prešla premenami bielej, čiernej alebo púdrovej, a v každej svojej podobe sa snažila vystihnúť práve emócie spojené s danou farbou. Červená je, samozrejme, synonymom vášne, lásky a energie, a rovnaké posolstvo odovzdáva aj vyznenie vonnej novinky od pôvodom kubánskeho dizajnéra. Pižmo, ruže, céder a vetiver ako hlavní aktéri zmyselného výbuchu červenej sľubujú zahaliť svoju nositeľku nebezpečne sexi Narciso Rouge aurou tajomstva a provokatívnej animálnosti. Tak kto tvrdí, že na jeseň nemôže byť pekelne horúco…

A pre neho?

Wood Essence. Už samotný názov novinky od rímskej legendy Bvlgari hovorí sám za seba. Puristickú drevitosť však dielo parfuméra Alberta Morillasa, jedného z najnadanejších súčasných predstaviteľov tohto odboru, prezentuje v spoločnosti citrusov, koriandra a vetivera v hlboko meditatívnej podobe, aj keď pritom sebaisto nestráca nič z mužnosti charakteristicky robustných tónov komplexného cédra. Výsledkom je prekvapivo dynamická vôňa, ktorú kontakt s teplom kože rozvíja do nečakaných sfér.

Bvlgari
Bvlgari MAN Wood Essence, parfumérie Fann, 2 259 Kč za 60 ml

Text: Jitka Volnerová, foto: archív, flickr.com