Duálna duša

36
Pininfarina

Presne takto by sa dal charakterizovať jeden z aktuálnych konceptov značky Pininfarina s označením HK GT, ktorý uzrel svetlo sveta na jar tohto roka v Ženeve. Okrem unikátneho dizajnu poctivej a kreatívnej talianskej školy stojí za touto štúdiou indický kapitál a tiež čínska technológia.

Majiteľom dizajnérskeho štúdia so slávnym menom Pininfarina je totiž od konca roku 2015 indický koncern Mahindra Group a v poslednom čase sa čoraz viac zapája do spolupráce s Pininfarinou na rýdzo technologickej báze aj spoločnosť Hybrid Kinetic Group so sídlom v Hongkongu. Na prvý pohľad to vyzerá ako nepochopiteľné spojenie, ale všetko dostáva jasné obrysy v momente, keď sa začína o Pininfarine hovoriť v spojitosti s blížiacim sa začiatkom výroby čisto elektrických automobilov.

PininfarinaPremena interiéru

Ale späť k atraktívnemu, takmer päťmetrovému konceptu Pininfarina HK GT. Spája sa v ňom nielen elegancia, ale tiež ekologická udržateľnosť v jeho mobilite. Avantgardná silueta automobilu potvrdzuje konfiguráciu 2+2 kategórie Gran Turismo a doslova chytá za srdce nielen dlhou tvarovanou kapotou, ale aj nahor sa otvárajúcou dvojicou dverí pripomínajúcich letiacu morskú čajku. Osobitú charizmu potvrdzuje aj predná časť vozidla s integrovanými high-tech svetlometmi zasadenými do masky tvorenej chromovanými lamelami v tvare okvetných lístkov. Interiér konceptu vyjadruje osobitosť a modernosť nielen zvolenými materiálmi, ale predovšetkým ergonomickými tvarmi. Zaujímavosťou je optická premena interiéru pre dva základné režimy „Race“ a „Cruise“. Zatiaľ čo prvý smeruje farbu interiérového podsvietenia do červeného odtieňa a tok informácií na centrálnom displeji sa obmedzuje predovšetkým na technické parametre dynamickej jazdy, druhý mód uspokojí vyznávačov modrého podsvietenia interiéru; celkovo je vozidlo nastavené do režimu pokojnej rodinnej jazdy, pričom sa vnútri uprednostňuje najmä zdieľanie zábavy a vzájomná konektivita pasažierov.

PininfarinaRevolučný pohon

Aj technika pohonu tohto konceptu s hliníkovým podvozkom si vyžaduje pozornosť. Štúdia Pininfarina HK GT je poháňaná štyrmi integrovanými motormi s permanentnými magnetmi a výkonom vyše 800 kW v kombinácii s dvojstupňovou prevodovkou. Všetko dopĺňa superbatéria s výkonom 38 kWh. Automobil môže dosiahnuť rýchlosť 350 km za hodinu a na stokilometrovú rýchlosť sa dostane za neuveriteľných 2,7 sekúnd! Brzdy sú riešené regeneračným spôsobom. Technickou vychytávkou sú tri spôsoby, ako vhodným prídavným zdrojom zvýšiť celkový dojazd vozidla. Okrem mikroturbíny s nízkymi emisiami možno túto avantgardu na kolesách doplniť systémom palivových článkov alebo zapojiť spaľovací motor s vysokou účinnosťou. V tom prípade bude akčný rádius auta vyše 1000 km. Pininfarina rozťahuje svoje krídla k čínskemu trhu.Pininfarina

 Text: Tomáš Vaněk, foto: Pininfarina