Škoda Kodiaq Sportline 2.0 TSI: Veľké auto s charizmou

35
Škoda Kodiaq

Priestor a pohodlie s dotykom výnimočnosti – Kodiaq Sportline dokonale slúži a reprezentuje.

Kodiaq patrí medzi najobľúbenejší model českej značky, v Kvasinách ho nestačia vyrábať. Česká automobilka je povestná aj tým, že tvorí autá na hraniciach obvyklých tried a snaží sa ponúknuť to najlepšie, čo sa dá. Kodiaq je postavený na platforme s motormi naprieč a ponúka v silnej konkurencii azda najviac priestoru. Do karosérie s dĺžkou 4700 mm a rázvorom 2791 mm sa zmestí aj sedem sedadiel. S pečaťou výnimočnosti schádzajú z výrobnej linky v Kvasinách dva špecifické varianty. Kým Kodiaq Scout má imidž drsnejšieho výletníka, Sportline je výnimočne dobre vybavené cestné SUV so športovým akcentom, ktorému najviac pristane červený lak. Štýl a vycibrené detaily sú pre Sportline charakteristické. Nápadným znakom sú už v základnom vybavení zliatinové 19-palcové kolesá, na želanie však môže mať Sportline aj dvadsiatky s pneumatikami 234/45 R20. S lakom karosérie príjemne ladia čierne stĺpiky, strešný nosič, lemy okolo kolies či dokonca spätné zrkadlá. Zatmavené sú aj bočné okná. Štandardom sú vpredu aj vzadu svetlá s LED technológiou.Škoda Kodiaq

Pre posádku to najlepšie

Už pri nastupovaní na výnimočnosť upozornia prahové lišty s nápisom Sportline. V interiéri dominujú športové sedadlá, vpredu s integrovanými opierkami hlavy, pomenované podľa poťahov Alcantara. Športový vyhrievaný volant je obšitý perforovanou kožou, dekor palubnej dosky imituje carbon. Palubný systém s navigáciou Columbus má dotykový displej s uhlopriečkou 9,2 palca, o hudbu sa stará štandardne montovaný sound systém Canton. Nechýba voľba jazdných režimov s možnosťou Individual, kde si vodič nakombinuje k športovej charakteristike adaptívnych tlmičov a riadenia napríklad ekonomický mód dvojspojkovej automatickej prevodovky, ktorá dokáže pri ubratí plynu odpojiť pohon kolies od motora a umožňuje autu dlhú jazdu zotrvačnosťou.Škoda KodiaqVýber motora je na vás

Mnohí tvrdia, že do veľkého SUV patrí naftový motor. Azda majú pravdu a protidieslové hysterické nálady čoskoro pominú. Dnešné motory s filtrami pevných častíc a selektívnou katalytickou redukciou oxidov dusíka produkujú rozhodne menej škodlivých emisií, ako tepelné elektrárne na hnedé uhlie. My sme si však vyskúšali benzínový štvorvalec 2.0 TSI s výkonom 132 kW (180 koní), ktorý sa do verzie s názvom Sportline hodí viac. Má príjemný jemný chod a okamžitú reakciu na pokyny plynového pedála. Motor vyniká pružnosťou, veď maximálny krútiaci moment 320 Nm ponúka v neobyčajne širokom spektre otáčok od 1400 do 3940. Z hľadiska spotreby je benzínový motor viac citlivý na spôsob jazdy ako naftový, ktorý môžete mať v dvoch výkonových verziách (110 kW/150 k a 140 kW/190 k), ale je výrazne pružnejší, tichší a pohotovejší pri akcelerácii.Škoda KodiaqText: Martin Vasiľ, foto: Škoda