Czech-made beauty

169
Onest
Prinášame vám päť progresívnych lokálnych beauty brandov, ktoré vašu pleť naučia milovať česko-slovenskú krásu.

Trend lokálnosti súvisiaci s čoraz silnejším apelom na ekológiu a udržateľnosť sa rozšíril od potravín a módy až do kozmetiky.

Česká a slovenská kozmetika dlho nemali argumenty, ktorými by porazili zahraničnú konkurenciu – a to ako v otázkach dizajnu, tak aj efektivity. To sa však zmenilo. Prinášame vám päť progresívnych lokálnych beauty brandov, ktoré vašu pleť naučia milovať česko-slovenskú krásu.

Ushuaya: Sila prírody

Dve ženy, jeden sen. Cecíliu a Sylviu, zakladateľky značky Ushuaya, však spája viac ako spomínaný sen, konkrétne ten založiť si vlastnú kozmetickú značku – ide totiž o matku a dcéru pôvodom zo slovenského Stropkova. Príbeh Ushuaya odštartoval mydlami, ktoré začala Cecília vyrábať po tom, čo jej vylúpili krajčírsky ateliér a skrachovala jej dovtedy úspešná kariéra módnej návrhárky. Po mydlách prišli na rad krémy, ako prvý Ushuaya uviedla hodvábny hydratačný krém, ktorý možno považovať za vlajkovú loď ponuky. Nápad vyrobiť krém práve s hodvábnou zložkou sa zrodil vďaka Cecíliiným skúsenostiam z módy – nebolo tajomstvom, že šičky z jej niekdajšieho ateliéru, ktoré pracovali s hodvábom, mali na rukách mimoriadne hebkú pokožku. Na úspechu značky má bezpochyby podiel aj dizajn produktov – seversky surový, ale sofistikovaný vďaka využitiu prírodných materiálov, ako sú drevo a plsť. Vizuálnu identitu má na svedomí mladšia z dvojice, Silvia. Napriek tomu, že dámy pochádzajú z východného Slovenska, úspechu sa dočkali predovšetkým v Českej republike, hlavne v Prahe. Ich výrobky sa vďaka využitiu prémiových ingrediencií radia do luxusného segmentu a tomu je česká metropola v súčasnosti otvorená. Základnou filozofiou značky je stavať na sile prírody, vyrábať čo najjednoduchšie a najefektívnejšie prípravky, a to udržateľne. Široké portfólio siaha od pevných mydiel až po séra, za vyskúšanie stoja aj telové oleje, predovšetkým perlový s makadamiovým a mandľovým olejom a práškom z pravých perál.

Ushuaya
Základnou filozofiou značky je stavať na sile prírody, vyrábať čo najjednoduchšie a najefektívnejšie prípravky, a to udržateľne.

Náš tip:

Hydratačný krém s hodvábnymi proteínmi a kyselinou hyalurónovou

Ushuaya, dostanete v sieti parfumérií FAnn
1330 Kč

Malinna: Proti prúdu času

Antioxidácia. Týmto jedným slovom by sa dal vystihnúť princíp slovenskej značky Malinna. Jej produkty majú hodnotu ORP, zjednodušene povedané antioxidačný potenciál, v rozmedzí od 90 mV po -200 mV, čo je svetový unikát. Len pre predstavu – aj najkvalitnejšia organická kozmetika osciluje hodnotami ORP okolo nuly, pričom čím zápornejšie číslo, tým účinnejšie produkt zabraňuje bunkovému starnutiu. Chemicky preukázateľné vysoko nadpriemerné antioxidačné účinky sa dosahujú vďaka špecifickému spôsobu zrenia ingrediencií. Výhradne rastlinné materiály sa v laboratóriách Malinny spracúvajú iba za studena, a ak ste fanúšikmi ekologickej vlny, oceníte, že výroba prebieha bezodpadovo a materiály sú biologicky odbúrateľné. Kozmetika však nie je iba o vede, ale aj o pocitoch, a ani tie Malinne nechýbajú. Krémy sú nabité esenciálnymi olejmi s aromaterapeutickým účinkom a bohatá textúra prekvapí príjemnou štruktúrou. Signature produktom značky a dôkazom presahu do starostlivosti o krásu zvnútra je Elixir, tekutý koncentrát na výrobu nápoja zostavený zo zmesi olejov, extraktu zo škoricovníka, soli a vitamínov. Účinky tohto zázraku s ambíciami stať sa exportným artiklom zahŕňajú benefity ako detoxikácia organizmu, jeho regenerácia, eliminácia vplyvu stresu na telo alebo hĺbková energizácia.

Malinna
Elixir, tekutý koncentrát na výrobu nápoja zostavený zo zmesi olejov, extraktu zo škoricovníka, soli a vitamínov.

Náš tip:

Tekutý potravinový doplnok s kvapkadlom Elixir

Malinna
1260 Kč

 

 PraváJá: Jednoducho esencie

Vlnu ženského sebauvedomenia ladí značka PraváJá – česká, avšak s ručnou výrobou v Anglicku. Založila ju matka troch detí Zdeňka Kovářová s víziou priniesť na trh komplexný spôsob starostlivosti o zdravie a krásu s dôrazom na potreby žien. Základom portfólia sú oleje, pleťové aj telové, a je potrebné povedať, že na svetovej úrovni. Ich zloženie (mimochodom, úplne bez parfumov) z geneticky modifikovaných surovín, konzervantov a emulgátorov je premysleným kokteilom, ktorý skladá paletu živín do čo najkomplexnejšej podoby, aby pleť dostala systematickú a hĺbkovú starostlivosť. Výsledok vidieť už po prvom použití, ktoré odporúčame v rámci večerného rituálu.

Pravá Já
Vlnu ženského sebauvedomenia ladí značka PraváJá – česká, avšak s ručnou výrobou v Anglicku.

Náš tip:

Rozjasňujúci a hydratačný pleťový olej ruža/pelargónia
PraváJá
780 Kč

Onest: Filozofia čistoty

Ručná remeselná práca, malosériová výroba, filozofia absolútnej čistoty od dizajnu po obsah. To je predstava krásy a výnimočnosti v podaní českej značky Onest, za ktorou stojí niekoľko insiderov scény dizajnu a životného štýlu. Jednou z týchto postáv je uznávaná fotografka Karin Zadrick, autorka počiatku vizuálnej identity značky, ďalším z trojice je redaktor so zameraním na dizajn Ondrej Elsner a uzatvára ju kaderník Jan Sippl. Prvými produktmi Onest bolo trio balzamov na pery, dnes má značka už aj čistiace prípravky, pleťové oleje a masku.

Onest
Prvými produktmi Onest bolo trio balzamov na pery.

Náš tip:

Pleťový a vlasový regeneračný a hydratačný squalenový olej
Onest
670 Kč

Mylo: Ku koreňom

Mylo oh la la
Telový krém s vanilkou a levanduľou Oh la la! z bambuckého aj kakaového masla a kokosového oleja.

Nikdy neviete, kedy narazíte na vášeň, ktorá vám zmení život. Pravdepodobne by to potvrdila aj Barbora Gažová, zakladateľka a duša slovenskej značky Mylo. Korene jej beauty podniku siahajú do roku 2013, keď dostala od kamarátky knihu o výrobe mydiel metódami našich babičiek a téme prepadla tak, že začala vlastnoručne vyrábať nielen mydlá, ale aj oleje, krémy a toniká. Za studena, s pomocou rastlinných olejov a masiel, z byliniek, kvetín, plodov a sily prírody. Mylo postupne dobýva české štýlové e-shopy a concept story, ale rozhodne to nie je iba vďaka puristickému, až ľahko lekárenskému dizajnu, ktorý sa postará o to, že prípravky sa vám nebude chcieť zatvárať do skrinky, ale vystaviť ich. V ponuke nájdete prírodnú micelárnu vodu, séra, telové krémy, balzamy a, samozrejme, prvopočiatok príbehu, teda mydlá. Mylo nezabúda ani na mužov, súčasťou portfólia je aj niekoľko produktov určených na starostlivosť o fúzy.

Náš tip:

Telový krém s vanilkou a levanduľou Oh la la! z bambuckého aj kakaového masla a kokosového oleja
Mylo, www.vemzu.cz
209 Kč

Text: Jitka Volnerová, foto: archív značiek