Beauty has no gender: make-up pre mužov

172
Mens make-up

Make-up nie je iba výsadou žien. Akokoľvek spoločensky kontroverzne môže niekedy u mužov pôsobiť, v priebehu značnej časti histórie ľudstva bolo vlastne celkom bežné a jeho tabuizácia je otázkou až niekoľkých posledných desaťročí. Teraz sa však zdá, že pánsky make-up pomaly začína oslovovať novú generáciu, čím mení pravidlá hry.

Mens make-upOkrem estetickej stránky v prospech pánskeho líčenia hovorí ďalší silný argument: s nástupom tohto trendu sa otvára nový obrovský biznis, svetové labely si to dobre uvedomujú a neváhajú investovať nemalé peniaze do podpory mužského skrášľovania. Možno – teda aspoň v modernej dobe – ako úplne prvý ponúkol mužskú alternatívu k dámskym produktom Jean Paul Gaultier v roku 2008, keď predstavil základné pánske výrobky v kolekcii Monsieuer. Tá zahŕňa transparentné, ale zľahka tónované rúže v základných nude odtieňoch, krycie a zjasňujúce korektory, sculpting púdre na kontúrovanie rysov, ceruzky na oči a špirálu, pričom všetko je prispôsobené na použitie pre mužov, takže trebárs intenzita pigmentácie je miernejšia ako pri dámskych výrobkoch a súčasne i proporcie balenia sú masívnejšie pre ľahšie uchopenie väčšou rukou.

Mens make-up

Otázka voľby

Bolo by mylné a spiatočnícke nazdávať sa, že pánsky make-up musí vytvárať v bežnom svete mimo instagramovej extravagancie komický dojem. Iste, stále nie je bežné na ulici stretávať muža s farebne vytieňovanými očami alebo leskom na perách, ale estetické doplnky, ako sú práve zjednocujúce tónovacie krémy, korektory, produkty na zvýraznenie obočia a podobne, môžu naopak podporiť maskulínne vyznenie mužskej tváre. Napokon, v šoubiznise sú podobné doplnky čoraz bežnejšie a medzi ich prvých priekopníkov patril trebárs rebel Robbie Williams alebo športová ikona David Beckham – a upreli by ste im mužnosť?Mens make-up

Boy: Spôsob, ako požehnať pánskemu make-upu v podaní Chanel

Svoje pánske make-up kolekcie aktuálne ponúkajú aj high-end značky ako je Tom Ford, Marc Jacobs alebo Chanel. Obzvlášť u relatívne konzervatívneho domu Chanel launch spôsobila kolekcia Boy rozruch, ale jej motto znejúce Beauty has no gender (Krása nemá pohlavie) jednoducho nemožno poprieť. Čoraz viac producentov dekoratívnej kozmetiky tiež do svojej ponuky zaraďuje guyliner, teda linky na oči pre mužov s mohutnejšou konštrukciou – a zaznamenávajú s nimi veľký úspech. Trend pánskeho make-upu sa postupne stáva súčasťou životného štýlu novej generácie, otázkou je iba to, ako dlho bude trvať spoločenské prijatie tohto nového pohľadu na krásu.

Text: Jitka Volnerová, foto: archív značiek