Mitsubishi Eclipse Cross: S vyššími ambíciami

1231
Mitsubishi Eclipse Cross

V minulom čísle nášho magazínu sme predstavili novinku Eclipse Cross s pohonom prednej nápravy, teraz prichádza rad na špičkovo vybavené vozidlo s pohonom všetkých kolies.

Kým sa toto vozidlo objavilo v sériovej podobe, ktorá v Mitsubishi reprezentuje vizuálny pojem Dynamic Shields, prešlo viacerými fázami. Najprv to bol koncept XR-PHEV na jeseň roku 2013, o dva roky sme mohli v Ženeve vidieť koncept XR-PHEV II. V roku 2017 prišlo na rad predstavenie sériovej podoby v rámci svetovej premiéry, opäť na švajčiarskej pôde. No a nakoniec nasledoval príchod k prvým zákazníkom, ktorí sa ho dočkali na prelome rokov 2017/2018. Mitsubishi oslavuje 100-ročnicu a v kontexte tejto udalosti musíme pripomenúť, že pohon všetkých kolies 4WD používa od roku 1936 a stabilizačný systém S-AWC (Super-All Wheel Control) od roku 1987. Posudzovanie štylistiky, to je individuálna vec, ale pripomeňme si, že energický a vyzývavý štýl modelu Eclipse Cross bol v Japonsku vyznamenaný cenou „Good Design Award 2018“. K jeho štýlovosti treba ešte pridať známe poctivé japonské remeselné spracovanie.

Mitsubishi Eclipse Cross

Vyšší level výbavy

O tom, že nasadáte do vozidla vybaveného najvyššou výbavou Instyle, svedčí kožený poťah sedadiel a 7-palcový farebný dotykový displej. Vodič si nájde dobrú polohu za volantom vďaka elektricky nastaviteľnému sedadlu. Pred zrakom má head-up displej, pri jazde mu napríklad asistujú adaptívny tempomat, systém sledovania mŕtveho uhla, asistent zmeny jazdného pruhu, systém sledovania priestoru pri cúvaní, 360-stupňové snímanie okolia, parkovacia kamera či parkovacie senzory vpredu i vzadu. Nastupovanie dovnútra nerobí ťažkosti, miesta vpredu i vzadu je dosť. Vďaka posuvnej zadnej lavici má batožinový priestor k dispozícii objem 341 až 448 l.

Mitsubishi Eclipse Cross

Schopný pohon

Mitsubishi nasadzuje do tohto vozidla zatiaľ rovnaký 1,5-litrový prepĺňaný benzínový motor (120 kW; 163 k/5500 ot./min; 250 Nm/1800 – 4500 ot./min), teda aj v tomto prípade platí, že jeho chod je kultivovaný a tichý, vozidlo sa pohybuje svižne aj v meste. Prevodovka CVT dostala predvolených 8 stupňov, takže eliminuje klasický výstup otáčok v minulosti používaných bezstupňových prevodoviek. Podvozok s viacprvkovou zadnou nápravou vykazuje kompromis medzi športovým a komfortným naladením. Eclipse Cross sa vďaka osvedčenému pohonu všetkých kolies (S-AWC) vie vysporiadať aj s terénom, k dispozícii má asistenta rozjazdu do kopca. Výrobca uvádza vozidlu zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,8 s a kombinovanú spotrebu 7,0 l/100 km. Za zaujímavé vozidlo v najvyššej výbave Instyle zaplatí zákazník 30 290 eur.Mitsubishi Eclipse Cross

Text: Peter Stano, foto: Mitsubishi