Hyundai i30 Fastback: Silnejšie emócie

114
Hyundai i30 Fastback

Model i30 je už nejaký ten piatok na scéne, za ten čas si päťdverový hatchback a praktickejšie kombi vybudovali dobrú pozíciu na trhu.

Rodina modelov i30 sa nedávno rozrástla o automobil s označením Fastback a ohlasy motoristickej pospolitosti naznačovali, že juhokórejský výrobca vykročil opäť správnou nohou. Športovejšie „strihnutá“ karoséria priniesla ešte väčšiu porciu elegancie, na ktorú reaguje okolitý svet patričným prídelom záujmu. Treba však objektívne povedať, že i30 Fastback niečo pridal a niečo ubral.

Hyundai i30 Fastback

Od emócií k praktickosti

Ak sa pozrieme na toto vozidlo zo zadnej strany, je jasné, že ponúka výraznú dávku emócií. Na druhej strane sa rýchlejšie klesajúca strecha podpisuje pod menšiu vzdušnosť nad hlavami zadných pasažierov. Batožinový priestor poskytuje o 55 l viac ako hatchback (450 l), k jeho pozitívam taktiež patrí pravidelný tvar a možnosť umiestňovať doňho cez zadné dvere väčšie predmety. Nakladacia hrana je však oproti hatchbacku pozične vyššie. Ak dáme fakty „pre a proti“ na pomyselné misky váh, Hyundai i30 Fastback sa ukáže ako veľmi zaujímavá voľba.

Koncepcia vnútra je dostatočne známa, oceníte nielen kvalitu a dielenské spracovanie, ale aj prehľadnosť ovládacích a informačných prvkov, ktoré svojím usporiadaním uľahčujú vodičovi jeho prácu. Vo vybavení Style získate navyše bohaté zastúpenie prvkami bezpečnosti a komfortu jazdy.

Hyundai i30 Fastback

Dobrá voľba

Pod kapotu si možno zvoliť benzínový agregát 1.4 T-GDI (103 kW/140 k/6000 ot./min; 242 Nm/1500 – 3200 ot./min). V kombinácii so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DCT je to dobrá alternatíva, či už z hľadiska solídnej dynamiky alebo komfortu ovládania vozidla. Kto jazdí veľa a prevažne v hustej premávke, toto technologické spojenie určite ocení. Dostatočný krútiaci moment má pohonná jednotka k dispozícii už pod 1500 ot./min, teda je mimoriadne pružná. Z 0 na 100 km/h sa i30 Fastback dostane za 9,5 s.Hyundai i30 Fastback

V rámci pohonu sme zaznamenali aj ďalšie pozitíva, a to nadštandardné odhlučnenie motora, hladké a rýchle reakcie prevodovky, ako aj výborný manažment, ktorý je zábezpekou zodpovedajúceho radenia (režimy Normal, Eco, Sport). V režime Sport preraďuje prevodovka pri vyšších otáčkach, v Eco móde zas určuje zmenu a využívané otáčky tak, aby sa to prejavilo na priaznivej spotrebe. Mimo mesta sme sa presúvali s priemernou spotrebou okolo 5,2 l/100 km, na diaľnici neprekročil odber paliva 6,8 l/100 km. K odhlučneniu, zaručujúcemu komfort v kabíne, prispievajú aj podvozok a taktiež nízky aerodynamický hluk.Hyundai i30 Fastback

Podvozok je naladený trochu tuhšie, vodič v rámci ovládania dostáva „komunikatívneho“ spoločníka, skrátka i30 Fastback poskytuje výrazný kontakt pri jeho riadení.

Text: Peter Stano, foto: Hyundai