Honda CR-V: Výborné základy

140
Honda CR-V

Každý automobil mladne s príchodom novej generácie. Nie inak je tomu aj v prípade piatej edície obľúbeného modelu Honda CR-V.

Ak zalovíme v pamäti, už prvá generácia si získala povesť výborného spoločníka na cestovanie. Niet teda pochýb o tom, že postupnou evolúciou sa táto vlastnosť rozvíjala. Možno teda skonštatovať dve veci – CR-V poskytuje pri presunoch príjemné zázemie a navyše vizuálne patrí na špičku tejto triedy SUV.

Honda CR-V

Bez naftovej voľby

Kto by hľadal pod prednou kapotou naftový agregát, robil by tak márne. V ponuke sú varianty 1.5 VTEC Turbo (127 kW a 142 kW) a 2.0 i-MMD Hybrid (135 kW). My sa oboznámime s výkonnejším 1,5-litrovým benzínovým motorom, v prípade pohonu všetkých kolies sa dá táto pohonná jednotka kombinovať aj s automatickou prevodovkou CVT. Honda CR-V

Výbava Executive má na zozname takmer všetko, na čo si záujemca o toto vozidlo spomenie. Okrem početných užitočných elektronických asistentov zvyšujúcich bezpečnosť jazdy sa dajú spomenúť napríklad head-up displej, LED svetlomety, Honda Connect a navigácia, parkovacie senzory, zadná parkovacia kamera, duálna automatická klimatizácia, predné hmlové svetlá, dažďový senzor, vyhrievaný volant, bezdotykové otváranie veka kufra, vyhrievané čelné sklo pod stieračmi, bezkľúčové otváranie, vyhrievaný volant, koža, elektrické sedadlo vodiča s pamäťou. Skrátka, model CR-V patrí technologicky k top vozidlám.

Honda CR-VŠtartujeme…

Pohonná jednotka 1.5 VTEC Turbo (142 kW/193 k/5600 ot./min; 243 Nm/2000 – 5000 ot./min) je v bežnom pracovnom režime tichá a kultivovaná. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,0 s je solídnym dynamickým parametrom pre vozidlo tohto druhu. Kto má rád pohodlie a oželie o dačo väčší odber paliva, uvíta prítomnosť prevodovky CVT. Honda CR-V

Samozrejme, tá má svoje prevádzkové špecifiká a treba ju pri zameriavaní sa na ekonomickejšiu jazdu vedieť používať. Naša spotreba sa pohybovala na hranici 8,2 l/100 km (výrobca uvádza kombináciu 7,1 l/100 km). Vozidlo má lepšiu priechodnosť terénom, pretože jeho svetlá výška medzigeneračne narástla o 35 mm (208 mm). Viacprvkové zavesenie kolies podporuje lepšie dynamické vlastnosti, prepracovaný pohon Real Time 4WD je schopný preniesť väčšiu ťažnú silu na zadné kolesá.

Honda CR-VPonúkané pohodlie

Posed za volantom je príjemný, vpredu i vzadu je vďaka dlhšiemu rázvoru o 40 mm vytvorený veľkorysý priestor. Na batožinu je vyhradený objem 561 l (maximum 1756 l). Tuhšie skonštruovaná karoséria ponúka vyššie pohodlie pri jazde, podvozok zas vie odfiltrovať väčšinu nerovností. Oceniť treba aj ľahké manévrovanie s vozidlom. Za uvedenú zostavu zaplatíte 38 690 eur, ak pridáte metalízu (800 eur) a výbavu Aero Pack (2090 eur), výsledok je 41 580 eur.Honda CR-V

Text: Peter Stano, foto: Honda