Mazda CX-3: Správne dávkovanie

55
Mazda CX3

Model automobilky Mazda s označením CX-3 vyspel nielen štylisticky, ale toto kompaktné SUV sa vylepšilo aj v rámci ďalších vlastností.

Športovo úžitkový automobil sa po troch rokoch výroby podrobil jemnému faceliftu, ktorý zvonka postrehne len pozorné oko. V každom prípade ide o veľmi vydarený „kúsok“, ktorý potvrdzuje, že ďalšia evolúcia štylistického jazyka Kodo je na vlne moderny a nadčasovosti. Pri inovovaní modelu stačilo použiť iba jemné zásahy, najrýchlejšie ich odhalíte na novej grafike predných svetlometov.Mazda CX3

Posun vpred

Početnejšie premeny sa udiali v interiéri, použitie elektromechanickej parkovacej brzdy dalo konštruktérom väčšiu voľnosť pri uložení prvkov na stredovom tuneli. Medzi novosti patria kožená výbava a použitie nových materiálov vrátane tých, ktoré nie sú vidno – tlmiacich. Interiér modelu CX-3 je koncipovaný moderne, čo inými slovami znamená, že vodičovi poskytuje maximum prehľadnosti pri ovládaní funkcií. Z pohľadu ovládania sa dá oceniť aj pozícia displeja v strede palubnej dosky, jednotlivé funkcie možno ovládať na volante. Do ovládania klimatizácie vozidla sa nemusíte „preklikávať“ cez menu, všetko zabezpečujú tri kruhové ovládače. Za volant sa pohodlne zmestí konfekčná veľkosť vodiča do 180 cm, vnútorný priestor zodpovedá vozidlám tohto segmentu. Kvôli tvarovaniu sedadla v strede sa dá vzadu prepravovať skôr dvojica pasažierov. Batožinový priestor má objem 350 l (maximum v režime dvoch sedadiel je 1260 l).

Mazda CX3

Atmosférická klasika

Mazda CX3Mazda využíva v tomto malom SUV agregát 2.0 Skyactive-G150, prenos ťažnej sily na všetky kolesá zaručovala dobre spolupracujúca 6-stupňová automatická prevodovka. Pohonná jednotka bez prepĺňania poskytuje lineárny nárast sily, pri požiadavke vyššej dynamiky možno využívať manuálnu zmenu prevodových stupňov. Maximálny výkon siaha na hodnotu 110 kW (150 k)/6000 ot./min a krútiaci moment činí 206 Nm/2800 ot./min. V tomto technickom zoskupení dosiahne vozidlo „stovku“ z pokoja za 9,7 s a maximálna rýchlosť sa zastaví na cifre 195 km/h. Kombinovaná spotreba sa dá v praxi dostať do intervalu 6,8 až 7,2 l/100 km. Rovnako príjemnou epizódou je podvozok, ten aj na 18-palcových kolesách s prehľadom zvláda bežné nerovnosti, s bravúrou prechádza zákrutami. K pohonu všetkých kolies sa pridáva systém G-Vectoring Control, ktorý inteligentne prideľuje krútiaci moment motora aj pohonnú silu jednotlivým kolesám a vylepšuje tak výkon riadenia i ovládateľnosť vozidla. Svetlá výška je 155 mm, čo nie je na SUV veľa, ale toto vozidlo primárne patrí na spevnené cesty. A na záver ešte jedna pochvala – tú prideľujeme odhlučneniu kabíny.Mazda CX3

Text: Peter Stano, foto: Mazda