Suzuki Vitara: Potešenie z jazdy

148
Suzuki Vitara

Aktuálne SUV Suzuki Vitara prešlo faceliftom v polovici roka 2018 a prijalo elegantné dizajnové línie. Zoznámime sa s verziou 1.4 BoosterJet Allgrip 6AT.

Pod výraznejší výzor novej modelovej ponuky sa podpisujú zmenená maska chladiča, modifikovaný tvar nárazníkov, nový dizajn diskov a grafika zadných LED svetiel. Do ponuky farieb pribudli nové metalízy Solar Yellow Pearl a Ice Grayish Blue. Tie sa dajú zvoliť aj v prípade dvojfarebného vyhotovenia. Prvé lakovanie sa dá kombinovať s bielou alebo čiernou farbou strechy, modré len s čiernou.

Suzuki Vitara

Hodnotnejšie vo vnútri

Príjemnejšie prostredie pred vodičom vytvára mäkký plast na vrchnej časti palubnej dosky, prehľadný prístrojový panel dostal nový farebný informačný displej a čitateľnejšiu grafiku. Za volantom sa sedí pohodlne nielen kvôli ponuke miesta, ale aj príjemnému poťahu sedadla, tomu však chýba výraznejšie bočné vedenie. Vzhľadom na veľkostné parametre vozidla sa dá zhodnotiť priestor na zadnom sedadle ako primeraný, v kufri nájdete dispozičný objem 375 l. Ak si vyberiete najvyššiu výbavu Elegance+, tak dostanete maximum bezpečnosti a asistencie elektronických pomocníkov, ako aj vysoký stupeň komfortu pri ovládaní vozidla. Cena uvedeného technického vystrojenia v kombinácii s ponukou moderných technológií je 23 030 eur. Financie budete musieť vynaložiť už iba za metalický lak (400 eur) a za vyššie spomenuté dvojfarebné lakovanie karosérie (900 eur).Suzuki Vitara

Solídna efektivita

Pod prednou kapotou nainštalovaný prepĺňaný štvorvalcový motor 1.4 BoosterJet je vyladený na maximálny výkon 103 (140 k)/5500 ot./min a krútiaci moment 220 Nm/1500 – 4000 ot./min. Údaj o pohotovostnej hmotnosti 1265 kg naznačuje, že so svižnosťou sa tento model vyrovnáva so cťou (zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 10,2 s). Dostatok ťažnej sily vykazuje už pri 1300 ot./min, teda pri štandardnej jazde nepotrebuje vysoké otáčky, čo sa podpíše pod priaznivejšiu spotrebu. Pri tomto parametri ide o príjemnú kapitolu, počas našich jazdných podmienok sme registrovali na palubnom počítači spotrebu v rozpätí 6,8 – 7, l/100 km. Výrobca uvádza kombináciu spotreby benzínu podľa staršej NEDC 6,3 l/100 km a podľa WLTP 7,7 l/100 km.Suzuki Vitara

Podvozok s inteligentným pohonom všetkých kolies Allgrip je naladený tuhšie, veľmi dobre sa správa pri prípadných zmenách smeru jazdy a v zákrutách. Uznanie si zaslúži rýchlosť radenia 6-stupňovej automatickej prevodovky, pri pomalom posune si treba zvyknúť na jej ostrejšie reakcie.

Suzuki Vitara poskytuje veľkú radosť z jazdy, so svetlou výškou 185 mm sa dá vyslať taktiež do nenáročného terénu, s ktorým sa vie popasovať s veľkým prehľadom.Suzuki Vitara

Text: Peter Stano, foto: Suzuki