Mazda2: Palec smeruje nahor

76
Mazda2

Tretia generácia malého automobilu Mazda2 sa podrobila faceliftu a v tomto vystrojení oslovuje motoristov na jednotlivých trhoch.

Dizajnový jazyk Kodo, tak totiž nazvali štylistiku jej tvorcovia, v miernej evolúcii prináša tomuto modelu modernú a dynamickú príťažlivosť. Ako tento malý japonský automobil jazdí, to sme si vyskúšali za jeho volantom.Mazda2

Príjemné prostredie

Dĺžka vozidla o zopár „čísel“ (+60 mm) presahuje štyri metre, rázvor je 2570 mm. V interiéri je pripravený priestor pre štvoricu pasažierov, ak sa dozadu posadí konfekčná postava s výškou 182 cm, miesta má tak akurát. Pracovné prostredie vodiča ponúka striedmosť v obsadení ovládacími prvkami, pod centrálnym ovládacím dotykovým displejom, uloženým v dobrej pozorovacej výške, sa nachádzajú kruhové a tlačidlové ovládače klimatizácie/vetrania. Z tohto pohľadu a taktiež kvôli prehľadnosti prístrojového vystrojenia treba Mazdu2 jednoznačne pochváliť. Navyše vie byť vďaka dobre tvarovaným sedadlám príjemným spoločníkom aj počas mimomestských presunov. Batožinový priestor disponuje základným objemom 280 l, čo je solídna kapacita.

Pri Mazde2 dávame symbolicky palec nahor.

Stred ponuky

V ponukovom liste sa pri atmosférickej benzínovej pohonnej jednotke 1.5 Skyactive-G nachádzajú tri možnosti výberu, výkonový stred predstavuje 66 kW (90 k)/6000 ot./min a krútiaci moment siaha na cifru 148 Nm/4000 ot./min. Pri spolupráci s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou vozidlo dosiahne maximálnu rýchlosť 183 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 9,4 s a v kombinovanej prevádzke vykazuje spotrebu 4,5 l benzínu/100 km. Toľko informácie od výrobcu.

Mazda2Svet spoza volantu

Mazda2 nás už po absolvovaní prvých chvíľ za volantom presviedčala, že je výborne „stavaným“ automobilom. V prostredí mesta, kam je primárne určená, sa vďaka naladeniu podvozka pohybovala veľmi komfortne. Motor bol kultivovaný a tichý, manuálna prevodovka s presným radením mala prevodové stupne prispôsobené jeho charakteristike, počas testu sme vykázali priemer spotreby 5,5 l/100 km. Pohotovostná hmotnosť vozidla je 975 kg, čo je výborný vklad do celkovo nadpriemerných jazdných vlastností, rozmery mu zaručujú požadovanú obratnosť v meste.Mazda2

Výrobca ponúka cenovo zaujímavo štylizovanú akčnú výbavu Takumi (cena s daným motorom 13 190 eur), v ktorej dostala „dvojka“ rad prvkov v rámci komfortu a bezpečnosti – skôr teda treba hľadať, čo nemá. Z praktických vecí asi stojí za zmienku doplatiť si navigáciu za 500 eur.

Pri Mazde2 dávame symbolicky palec nahor najmä kvôli vzhľadu, kultivovanému a efektívne pracujúcemu atmosféricky plnenému motoru, nadpriemerným jazdným vlastnostiam a výbave.

Text: Peter Stano, foto: Mazda