Renault Megane R.S. Trophy: Atraktívny a špičkový

154
Renault Megane R.S. Trophy

Renault pôsobí úspešne na scéne už 120 rokov a neustále prináša najinovatívnejšie riešenia. Moderné dejiny to potvrdzujú dvoma písmenami R.S.

Pod touto visačkou vznikajú v oddelení Renault Sport športovo-dynamicky ladené vozidlá. Táto divízia má veľmi bohaté skúsenosti z oblasti motoristického športu, no pod jej taktovkou vzniklo taktiež viacero výnimočných vozidiel. Spomenúť možno Twingo R.S., Clio R.S., či Megane R.S. Mimochodom, Megane R.S. Trophy (2. generácie) sa objavil v roku 2005, nasledovník Megane R.S. Trophy (3. generácia) prišiel na svet v roku 2011. Svoju výbornú športovú genetiku vtedy potvrdil rekordom 8:07:97 min na Nordschleife (okruh Nürburgring). Zaujímavé je, že tento úspech sa vtedy premietol aj do dvojnásobne vyššieho predaja.

Renault Megane R.S. Trophy

Na najvyššom stupienku

Aktuálna ponuka dáva širokému publiku do pozornosti dve alternatívy – Megane R.S. a Megane R.S. Trophy. Druhá z možností výberu prináša do sveta rýchlosti novú verziu prepĺňaného 1,8-litrového motora s pozoruhodným výkonom 220 kW (300 k) a dvoma krútiacimi momentami (400 Nm pre 6MT a 420 Nm pre 6EDC).Renault Megane R.S. Trophy

Výnimočné dynamické dispozície si vyžadujú perfektnú spoluprácu podvozka, ten disponuje najnovšími inovátorskými riešeniami Renault Sport. Prítomné sú systém 4Control, tlmiče s hydraulickými dorazmi, podvozok Cup (s tuhším odpružením a mechanickým diferenciálom Torsen), dvojmateriálové brzdové kotúče (brzdy Brembo), 19-palcové disky s osobitým dizajnom a vysoko výkonné pneumatiky Bridgestone Potenza S007.

Renault Megane R.S. Trophy

Jazda pre pôžitkárov

Megane R.S. Trophy naznačuje už svojím zovňajškom, že ide o mimoriadne disponované vozidlo. Teraz už stačí prijať len pozvánku za volant a usadiť sa do príplatkového škrupinového sedadla. Vozidlo je schopné „vystreliť“ z 0 na 100 km/h za 5,7 s (6AT aj 6EDC). Pozoruhodný je nízky reakčný čas turbodúchadla, nový výfukový systém dostal mechanickú klapku (v rade R.S. prvýkrát), ktorá umožňuje ovplyvniť zvukový prejav. K športovej zvukovej kulise sa pridávajú výborné jazdné vlastnosti v zákrutách, podporené vlastnosťami podvozka Cup. Oproti podvozku Sport má novo naladený mechanický samosvorný diferenciál Torsen, o 25 % tuhšie tlmiče, o 30 % tuhšie pružiny a o 10 % tuhšie stabilizátory. Pod výraznú obratnosť a stabilitu v zákrutách sa podpisuje taktiež technológia 4Control. Vodič má možnosť zvoliť si rôzne jazdné režimy (prostredníctvom systému Multi-Sense).Renault Megane R.S. Trophy

To, že ide o výnimočný automobil, potvrdil aj najpovolanejší – ambasador Renaultu Sport Niko Hülkenberg, pilot F1.

Za predstavenú výnimočnú dynamiku na každý deň zaplatíte 31 850 eur (Megane R.S. Trophy 300 6MT) alebo 33 490 eur (Megane R.S. Trophy 300 6EDC).

Text a foto: Renault