Renault Kadjar 1.3 TCe 160 EDC: Elegantný a priestranný Francúz

60
Renault KADJAR

Renault odštartoval modelom Kadjar na jar v roku 2015 novú vlnu modelovej ofenzívy. Po zmene dizajnového smeru začal uvádzať na trhy atraktívne modely.

Dnes je jasné, že spolupráca s Nissanom prináša prospech obom značkám a naozaj sa do výroby presadzuje z každej značky to najlepšie.

Vynovený interiér

Spolu vyvinuli novú modulárnu platformu CMF, ktorá výrazne zjednodušila vývoj nových modelov. Kadjar vyplnil medzeru medzi Capturom a Koleosom a darí sa mu. V minulom roku sa predstavil po jemnej skrášľovacej procedúre. Zmeny sú decentné, nové nárazníky predĺžili auto o 40 mm.

Aj v interiéri sú novinky, nastavovanie zrkadiel je nové a elegantnejšie, veľmi pekné sú ovládače klimatizácie. Aj multimediálny systém so sedempalcovou obrazovkou má zdokonalené funkcie.

Renault KADJAR

Tichý a dynamický štvorvalec

Skutočným potešením v modeli Kadjar je nový benzínový motor. Štvorvalec má netypický objem 1332 kubických centimetrov. Koncern Renault – Nissan – Mitsubishi ho vyvinul v kooperácii s automobilkou Daimler-Benz a vyrábajú ho v Španielsku, Veľkej Británii, Nemecku a na dvoch miestach aj v Číne. Hlavným urýchľovačom vývoja boli nové emisné predpisy. Našťastie, voľba padla na štvorvalec, ktorý má kultivovaný chod a zvuk. Nový motor má rovnaké vŕtanie ako predchodca s objemom 1,2 litra, ale predĺžením zdvihu na 81,35 mm sa výrazne zlepšila účinnosť i priebeh krútiaceho momentu. Nové je aj priame vstrekovanie benzínu do valcov pod tlakom 250 barov, vstrekovače majú šesť otvorov a sú umiestnené v prostriedku kompresného priestoru.

Nový motor modelu Kadjar veľmi prospel, získal viac dynamiky, klesla aj spotreba benzínu.

Oceľový plášť valcov je do hliníkového bloku doslova nastriekaný špeciálnou technológiou, na povrchu je dokonca ešte vrstva kremíka v podobe plazmy. Hlava valcov má deltovitý tvar a ukrýva aj výfukové zvody. Turbo má elektronickú reguláciu tlaku. Ventily na oboch vačkových hriadeľoch, ktoré poháňa reťaz, majú variabilné časovanie. Odozva na plynový pedál je okamžitá a pridusená konkurencia môže iba závidieť. Vyskúšali sme verziu s dvojspojkovou automatickou prevodovkou od firmy Getrag, ktorá má výrobný závod aj na Slovensku. Radenie prevodovky je jemné a plynulé, softvér si všíma jazdný štýl vodiča a jeho zvyky si uloží do pamäte. Po čase akoby prevodovka vedela čítať vodičove myšlienky a presne volí prevodové stupne.Renault KADJAR

Spotreba je závislá od spôsobu jazdy, i keď sme nedbali na úspory a tešili sa z dynamiky, dosiahli sme priemer 6,8 l/100 km. Cítili sme aj nové konštruktérove zásahy do podvozka. Je trošku precíznejší a jemnejší, ani jednoduchšia zadná náprava a osemnásťpalcové kolesá nespôsobujú odskakovanie na nerovnostiach, azda by sme privítali o čosi strmší prevod v riadení. Komfort jazdy sa zlepšil aj nižšou úrovňou hluku. Nový motor modelu Kadjar veľmi prospel, získal viac dynamiky, klesla aj spotreba benzínu.

Text: Martin Vasiľ, foto: Renault