SEAT Ibiza: Výrazný konkurent

53
SEAT Ibiza

Súčasný model Ibiza sa rovnako ako ostatné modely značky SEAT obliekol do veľmi slušivého stylingu, pričom pridal na rozmeroch.

Znamená to teda, že nárast dôležitých dimenzií (rázvor, šírka) sa premieta do veľkorysejšej priestrannosti vo vnútri a slušných 63 l si pripočítal aj objem batožinového priestoru (teraz 355 l). V rámci downsizingu sa pod kapotu dostal taktiež prepĺňaný trojvalcový motor s označením 1.0 ECO TSI 115. Tento motor nie je k dispozícii so základnou výbavou (Reference), s ostatnými tromi (Style, Xcellence a FR) si ho možno objednať buď v kombinácii so 6-stupňovou manuálnou alebo 7-stupňovou automatickou DSG prevodovkou.

SEAT Ibiza

Cestovateľská spokojnosť

Aktuálny model je pokračovaním dlhodobo etablovaného vozidla s názvom Ibiza, v rámci segmentu B ponúka už spomenutý dostatok priestoru, teda na jeho palube vládne z tohto pohľadu cestovateľská spokojnosť. Pracovisko vodiča je rýchlo návykové, za čím „stojí“ jeho jednoduchá a prehľadná architektúra. Ak si objednáte výbavu Style, dostanete na tácke slušne vystrojené vozidlo, bezpečnosť je potvrdená ziskom piatich hviezdičiek v EuroNCAP. Zo zaujímavých prvkov (nad radom početných položiek v rámci základu Reference) možno spomenúť pri vystrojení Style napríklad audio systém so 6,5-palcovým farebným dotykovým displejom a 6 reproduktormi, klimatizáciu s peľovým a prachovým filtrom, chrómové dizajnové prvky v interiéri a exteriéri, delené zadné operadlá (1/3 – 2/3), elektronickú uzávierku diferenciálu XDS, komfortné sedadlá, poťah sedadiel Style atď. Pri ďalšom individuálnom dolaďovaní výbavy možno použiť zaujímavé príplatkové prvky a balíky.

SEAT Ibiza

Pružný trojvalec

Jednolitrový prepĺňaný motor si okrem dobrej porcie maximálneho výkonu 85 kW (115 k)/5000 – 5500 ot./min a krútiaceho momentu 200 Nm/2000 – 3500 ot./min získa majiteľa vozidla veľmi kultivovaným a dobre utlmeným chodom. Navyše sa prezentuje slušnou dávkou pružnosti, pričom zladenie so 7-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou prináša nielen komfort pri prevádzke, ale aj dynamiku pretavenú do zrýchlenia z 0 na 100 km/h za 9,5 s (údaj výrobcu). Pri pokojnej jazde sa prevodovka snaží udržiavať otáčky na nízkych úrovniach. Kombinovaná spotreba podľa normy WLTP je 5,8 – 6,4 l benzínu/100 km.SEAT Ibiza

Nová platforma posunula jazdné vlastnosti o výrazný kus k lepšiemu, Ibiza sa správa ako vyspelé vozidlo. Technicky je podvozok naladený tak, aby sa cítil dobre na okresných cestách, diaľnici i v tiahlych dlhých zákrutách. Pod vyššiu stabilitu sa podpisuje dlhší rázvor, ako aj širší rozchod kolies. Testovacie vozidlo stálo na 15-palcových kolesách.

SEAT Ibiza 1.0 ECO TSI 7DSG Style vyjde majiteľa na zvýhodnených 14 950 eur.

Text: Peter Stano, foto: SEAT