Renault Captur: Mestský vyslanec

40
Renault Captur

Francúzsky výrobca má v portfóliu na výber aj obratný mestský crossover s pomenovaním Captur. Ako sa prezentuje v aktuálnom vydaní, na to sa pozrieme.

Vonkajšie rozmery ho predurčujú na to, aby si svoju úlohu zastával najmä pri každodennej službe v meste. To ho však nijak nevylučuje ani z pohybu mimo tohto teritória. Aktuálna podoba prijala nový dizajn predných svetlometov, výraznejšiu mriežku chladiča a inovovanú ponuku diskov. Zaujímavá je i grafika zadných svetiel, naporúdzi je taktiež dvojfarebné vyhotovenie karosérie. Ak si zvolíte výbavu Intens, potom budú cestu osvetľovať účinné LED svetlomety.

Renault Captur

Hodnotný interiér

Okrem zaujímavej personalizácie interiéru dostáva posádka vpredu dostatok miesta na dobre tvarovaných sedadlách, vzadu je miesta pre štandardné typy postáv pred kolenami akurát, dostatočný priestor je nad hlavami. Spracovanie okolitého prostredia a ponuka materiálov pôsobia veľmi príjemne, cestovateľské prostredie dokáže v prípade najvyššej výbavy Intens teplotne udržiavať automatická klimatizácia, ku komfortu ovládania patria napríklad dažďový a svetelný senzor či hands-free karta Renault. Obsluha vozidla sa ďalej zjednodušuje v rámci príplatkového systému Pack City, jeho súčasťou sú Easy Park Assist – 360° parkovacie senzory, zadná parkovacia kamera, inteligentný parkovací asistent (pozdĺžny, kolmý, uhlový) a systém sledovania mŕtveho uhla. Pri výbave Intens treba mať pri uvedenom technologickom zázemí obstarané výbavy Pack R-Link alebo Pack Bose. Možnosti výberu sú naozaj široké, podľa nich sa odvíjajú ceny. Renault Captur TCe 90 Advantage dostanete od 12 590 eur, naša predstavená verzia TCE 150 Intens stojí 17 440 eur.

Renault CapturZamerané na ekonomiku

Súčasťou posledných inovačných zásahov bol aj príchod nového prepĺňaného motora 1.3 TCe (110 kW/150 k/5000 ot./min; 250 Nm/1700 ot./min). Captur sa prezentuje výborným ťahom v širokom pracovnom pásme otáčok, vodič však registruje prítomnosť turbodiery. Dynamické schopnosti v kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou prezentuje zrýchlením z 0 na 100 km/h počas 9,8 s. Podvozok je naladený na nenáhlivú komfortnú jazdu, čo platí aj pri celkovom pocite pri ovládaní vozidla. A ak sa na ceste vyskytnú nerovnosti, túto zmenu veľmi nepocítite ani na 17-palcových kolesách. Pri nákupoch si môžete vďaka posuvnému zadnému sedadlu zvoliť základný objem kufra od 377 do 455 l.Renault Captur

Nová pohonná jednotka 1.3 TCe v porovnaní s 1.2 TCe vykazuje efektívnejšiu prevádzku. Výrobca uvádza kombinovanú spotrebu 6,4 až 6,6 l benzínu/100 km, v praxi sa dá jazdiť od ekonomických 6,0 l do 6,8 l/100 km.Renault Captur

Text: Peter Stano, foto: Renault