Honda CR-V Hybrid: Zabudnite na naftu

188
Honda CR-V Hybrid

Japonský výrobca Honda sa radí medzi priekopníkov v oblasti hybridných pohonov, čo v Európe dokázal uvedením modelu Insight v roku 1999.

Presun do súčasnosti znamená, že z ponuky pri modeli CR-V vypadáva naftový motor a prichádza ekologickejší hybrid. Treba však uviesť, že Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid sa vydala odlišným smerom ako iné produkty. V pohonnom reťazci síce využíva spaľovací motor, dva elektromotory (jeden na pohon, druhý ako generátor elektrickej energie) a akumulátorovú batériu, ale v opačnom funkčnom využití.

Honda CR-V Hybrid

V hlavnej role elektromotor

CR-V Hybrid si plynulo vyberá vhodný režim pohonu – elektrický, hybridný alebo pohon spaľovacím motorom – v závislosti od jazdných podmienok. Benzínový agregát 2.0 i-VTEC (107 kW/145 k/6200 ot./min; 175 Nm/4000 ot./min) pri pohone Hybrid i-MMD (inteligent Multi-Mode Drive) primárne podporuje získavanie elektrickej energie, pričom pracuje v optimálnych otáčkach. Na priamy pohon sa využíva pri vyšších rýchlostiach, do tohto procesu sa zapája prostredníctvom pevnej spojky a stáleho prevodu. Na stredovom tuneli sú iba prislúchajúce tlačidlá režimov jazdy. Trakčný synchrónny elektromotor s permanentnými magnetmi ponúka maximálny výkon 135 kW (184 k) a krútiaci moment 315 Nm. Výkon generátora je 105 kW, kapacita akumulátorovej batérie 1,35 kWh, na čisto elektrický pohon prejde CR-V vzdialenosť 2 km. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h pri verzii s pohonom predných kolies trvá 8,8 s.

Honda CR-V Hybrid

Znaky príslušnosti

Prístrojový panel signalizuje, že ide o hybrid. Nechýbajú tu ukazovatele zásoby paliva a nabitia akumulátorovej batérie, na multifunkčnom volante sú ovládače jazdných asistentov a multimediálneho systému. Interiér hýri kvalitou spracovania a príťažlivou zostavou palubnej dosky, pasažieri nachádzajú vo veľkorysom vnútornom priestore dostatok odkladacích priečinkov, kufor má objem 497 l (akumulátorová batéria je pod podlahou).

Honda CR-V Hybrid

Špičková jazda

Jazda s týmto hybridom má veľké čaro – nielen vďaka dynamickým, hladkým a plynulým rozbehom. Prevádzka je tichá a neprekáža ani hluk spaľovacieho motora pri vyššej záťaži. Ak aktivujete tlačidlo Econ, reakcia na akceleračný pedál bude menej pohotová ako pri voľbe Sport, no vozidlo sa odmení zaujímavou spotrebou. V meste a jeho okolí sa dá jazdiť s priemerom 5,0 – 5,5 l/100 km, na diaľnici sa dostanete k 7,2 l/100 km. Zvoliť sa dajú štyri stupne rekuperácie energie. Podvozok jazdí veľmi stabilne a komfortne, s prehľadom žehlí nerovnosti. Cena vozidla s pohonom 2WD a bohatou výbavou Lifestyle je 36 790 eur.Honda CR-V Hybrid

Honda CR-V je najpredávanejším vozidlom svojho druhu vo svete. Technicky a vzhľadovo ide o vyspelé vozidlo, čo platí aj v prípade verzie Hybrid.

Text: Peter Stano, foto: Honda