Renault Megane: Naladený na dynamickú nôtu

22
Renault Megane 1.3 TCe GT Line

Automobilka Renault má na svojom ponukovom liste model Megane v zostave vystrojenia GT Line, 1.3 TCe 160 a EDC. Ako to spolu ladí?

Pri rýchlom prezretí zovňajšku sa určite veľká časť estétov zhodne na tom, že v tomto vydaní ide o štylisticky vydarený „kúsok“. Medzi najnápadnejšie rozpoznávacie vonkajšie znaky patria nárazníky v štýle GT, zadný difúzor, dekoratívny prvok s nápisom GT Line na prednom blatníku či podvozok postavený na elegantných príplatkových 18-palcových diskoch Grand Tour obutých do pneumatík 225/40 R18. Z ďalších ponúkaných početných príplatkových prvkov možno spomenúť napríklad užitočné Full LED svetlomety LED Pure Vission či balíky Pack GT Line interiér, Pack Visio, Pack Safety Plus a Pack City. Skrátka, Megane ponúka špičkové vybavenie, základná cena alternatívy 1.3 TCe 160 GT Line EDC je stanovená na 21 340 eur.

Renault Megane 1.3 TCe GT Line

Štýlové vnútro

Pobyt za volantom sa začína konštatovaním, že v anatomicky vymodelovaných sedadlách sa sedí príjemne a pri dynamickejšej jazde vedia telo účinne podoprieť. Dispozičný priestor pre zadných pasažierov je akurátny, posádka si môže batožinu uložiť do kufra s objemom 402 l. Masívny kožený veniec volantu padne dobre do dlaní, stredovú konzolu v rámci doplnkového Pack Navigácia Plus obsadil 8,7-palcový displej, bezpečnejšiu obsluhu vie poskytnúť príplatkový head-up displej. Interiér je ladený v tmavom tóne a je vlastne štýlovým pokračovaním športového ducha exteriéru. Na širokom stredovom tuneli je umiestnená voliaca páka 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovky EDC, vodič má v rámci systému Renault Multi-Sense® možnosť zvoliť 5 režimov nastavenia celého vozidla. Pochvalu si zaslúžia zvolené materiály a celkový dojem zo spracovania interiéru.

Renault Megane 1.3 TCe GT Line

Dostatok agility

Konštruktéri vložili pod prednú kapotu novú prepĺňanú pohonnú jednotku 1.3 TCe, ktorá v maxime vyvinie výkon 117 kW (160 k)/5500 ot./min a krútiaci moment 270 Nm/1800 ot./min. Toto dielo sa určite vydarilo, charakterizuje ho tichý chod, veľmi dobrá reakcia na pokyny akceleračného pedála a výborná pružnosť – z pokoja na 100 km/h vie vozidlo zrýchliť počas 8,2 s. Pohľad do technickej dokumentácie prezrádza, že maximum rýchlosti siaha na hranicu 205 km/h. K pozitívnemu dojmu z ovládania vozidla prispieva solídne pracujúca 7-stupňová dvojspojková prevodovka EDC, pri zmene režimov nastavenia vozidla je cítiť medzi nimi rozdiely. Podvozok nie je naladený príliš tuho, jeho charakter robí zo športovo vyzerajúceho automobilu spoľahlivo a bezpečne jazdiaci dopravný prostriedok na každý deň.Renault Megane 1.3 TCe GT Line

Výrobca uvádza podľa novej normy kombinovanú spotrebu 6,4 – 6,8 l benzínu/100 km, okrem už vyššie spomenutých pozitív si pohonná jednotka zaslúži uznanie za ekonomickú prevádzku.

Text: Peter Stano, foto: Renault