Mazda 3: So špičkovými technológiami

165
Mazda 3

Automobilka Mazda využíva pri návrhu karosérií svojich produktov štylistický jazyk Kodo. Ten aplikovala po novom aj na aktuálnu podobu modelu Mazda 3. 

Hoci doterajší model bol z dizajnovej stránky stále atraktívny, nastal čas na zmenu. Tvorcovia použili modernizačné retuše karosérie, modifikovaný bol šesťuholníkový geometrický tvar masky chladiča. Po jej bokoch dostali miesto výraznejšie úzke svetlomety, predná časť je opticky nižšia a širšia, dynamické línie podporuje tvarovanie predného nárazníka. Pohľad zboku odhaľuje nápadné 18-palcové disky kolies, stúpajúcu spodnú líniu okien a širší C stĺpik. S úzkymi prednými svetlometmi sú v optickej rovnováhe zadné svetlá, nápadným prvkom tejto časti je dvojica výfukových rúr. Nová štylistika vyznieva zaujímavo a moderne.

Mazda 3

Smerom k prémiovosti

Ak vstúpime do interiéru, ten je zostavený z kvalitných mäkkých materiálov, dielenské spracovanie je na vysokej úrovni – to je prvý dojem. Pocit blízky prémiovosti nadobudne vodič taktiež po nastavení volantu a sedadla. Na tomto mieste sa cíti mimoriadne príjemne, akoby bol s automobilom zžitý už dávnejšie. K výbornej pozícii sa dajú pripočítať minimalistické ovládacie prvky, všetko je na dosah a príkladne prehľadné. Displej v strede palubnej dosky sa ovláda na stredovom tuneli. Pasažieri vzadu majú pri výške okolo 180 cm zopár centimetrov pred kolenami i nad hlavou, kvôli stúpajúcej línii okien sa môžu cítiť trochu „ponorení“.Mazda 3

Príručné cestovné tašky alebo nákup treba zmestiť do batožinového priestoru s objemom 334 l (maximum 1019 l).

Mazda 3

Bez „fúkania“

Mazde patrí výnimka, používa totiž motory bez prepĺňania, v „trojke“ možno využívať atmosférický štvorvalcový dvojliter Skyactiv-G (90 kW/122 k/6000 ot./min; 213 Nm/4000 ot./min). Pohonná jednotka je tichá, pracuje veľmi kultivovane, výraznejšie sa ozve vtedy, ak z nej potrebujete dostať viac ťažnej sily, teda v oblasti vyšších otáčok. V kombinácii s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 10,4 s, radiaca páka sa pohybuje presne a po krátkych dráhach. Agregát využíva mild-hybridný systém, ktorý vie využiť rekuperovanú energiu. Výrobca uvádza kombinovanú spotrebu 6,3 l/100 km (WLTP).

Mazda 3

Štvrtá generácia modelu Mazda 3 sa v rámci nižšej strednej triedy radí medzi výborne jazdiace vozidlá. Podvozok poskytuje bezpečné jazdné vlastnosti, nepostráda dávku komfortu, nerovnosti na ceste dokáže účinne filtrovať.

Nová Mazda 3 obsahuje v základnej výbave celý rad prvkov, s prívlastkom Paket plus vyjde na 21 190 eur. A ak chcete mať všetko, čo ešte chýba takmer k dokonalosti, dá sa za 4 100 eur priplatiť ešte štvorica paketov: Paket Safety, Paket Style, Paket Luxury a Paket Sound.

Mazda 3

Text: Peter Stano, foto: Mazda