BMW 750i xDrive: Limuzína nabitá luxusom

458
BMW 750i xDrive

Medzi limuzínami, pochádzajúcimi z bavorskej metropoly, kraľuje „sedmičkový“ rad. Aktuálne vydanie rozpoznáte na prvý pohľad.

Na prednej časti totiž dominuje nový prvok, ktorý sa stáva súčasťou súčasných a – ako sa zdá – aj budúcich vozidiel. Ide o podstatne výraznejšie „ľadvinky“ s jednodielnym rámikom a celkovou plochou väčšou o približne 40 percent. Po bokoch na ne nadväzujú široké a pomerne nízke štandardne dodávané adaptívne LED svetlomety. Na želanie sa montujú laserové svetlomety BMW Laserlight, ktoré svietia až do vzdialenosti 560 m. Ak sa k tomu pridružia doplnkové prvky balíka M Sport zušľachťujúce karosériu, potom táto zostava pôsobí nielen harmonicky, ale získava aj vyšší dojem optickej dynamiky.

BMW 750i xDrive

Nové priestorovo stvárnené zadné svetlá sú o 35 mm užšie a majú červeno-čierny povrch. Príťažlivý dizajnový prvok tvoria úzke svetelné pásy (so šírkou šesť milimetrov) za chrómovou lištou medzi zadnými svetlami. Zaujímavo je vytvarovaný taktiež „emkový“ profil zadného nárazníka s dvojicou pozdĺžnych otvorov na konci výfukového systému. Do blatníkov putovali 20-palcové disky kolies, obuté do nízkoprofilových pneumatík. Rad 7 pôsobí ako celok majestátne, k dispozícii je taktiež predĺžená verzia L (rázvor +14 cm), ktorá poskytuje na zadných pozíciách vskutku veľkorysé dimenzie na kolená.

BMW 750i xDrive

Ľahký život

Osobný asistent BMW Intelligent Personal Assistant slúži ako digitálny asistent a expert na vozidlo

Vlajková loď v luxusnom segmente značky BMW zaručuje komfortný pobyt na palube, v plnej miere si ho vychutnáte najmä na dlhých cestách. Je jedno, či sa posadíte za volant, alebo sa necháte rozmaznávať ako spolucestujúci. Samozrejme, najpríjemnejšia rola čaká na vodiča, ten si kontakt s vozidlom môže užiť najintenzívnejšie. Patričné pohodlie ponúka sedadlo, ktoré sa dá nastaviť na najpríjemnejšiu polohu pre rôzne postavy, za multifunkčným volantom sa rozprestiera prehľadný plne digitálny 12,3-palcový prístrojový štít. Nechýbajú klimatizácia či vyhrievanie/ventilovanie sedadiel potiahnutých exkluzívnou kožou, tieto funkcie sa nastavujú ovládacím poľom na strednej konzole. Maximum pohodlia sa núka aj vzadu, pre pasažierov sú pripravené pohodlné pozície.

Volant s vhodne zvolenými dimenziami ponúka multifunkčnosť, stred palubnej dosky patrí štandardne dodávanému BMW Live Cockpit Professional s navigáciou a 10,25-palcovou stredovou obrazovkou Control Display s modernou grafikou. Jednotlivé funkcie možno intuitívne nastavovať na stredovom tuneli – prostredníctvom systému iDrive Controller. Vodič sa teda nemusí triafať pravou rukou do ikoniek dotykového displeja, ovládanie otočným gombíkom a zopár tlačidlami je rozhodne bezpečnejším úkonom. Nechýbajú ani možnosti voľby hlasového ovládania a ovládania gestami. Informovanosť vodiča podporuje head-up displej. Život za volantom je teda luxusný, vodič si môže užívať plnými dúškami najmodernejšie technológie.

BMW 750i xDrive

Prídel dynamiky

Pod dlhú prednú kapotu bol nainštalovaný dvoma turbami prepĺňaný agregát 4.4 V8, ktorý vyvinie maximálny výkon 390 kW/530 k/5500 ot./min a špičku krútiaceho momentu 750 Nm/1800 – 4600 ot./min. Impozantne pôsobí taktiež časový úsek na dosiahnutie šprintu z 0 na 100 km/h – 4,0 s. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Hoci nejde o športový automobil, sú to parametre, ktoré poskytujú vodičovi nefalšovanú radosť z jazdy. Podvozok disponoval pohonom všetkých kolies xDrive. Konštruktéri prispôsobili prácu 8-stupňovej automatickej prevodovky charakteristike motora, reakcie pohonnej jednotky na akceleračný pedál sú pohotové. Výrobca uvádza kombinovanú spotrebu 10,6 l benzínu/100 km (norma WLTP).

BMW 750i xDrive

Na vysokej úrovni je odhlučnenie kabíny, prenikanie zvuku motora je obmedzené vďaka akustickým sklám a ďalším opatreniam. K akustickému komfortu vo vnútri prispieva štandardne dodávaný vzduchom odpružený podvozok s adaptívnymi tlmičmi, vysokú mieru pohodlia vykazuje aj na nerovnostiach, pri ich prejazde nepočuť nijaké rázy do karosérie. Výrazne je potlačený valivý hluk od pneumatík a nízka je taktiež miera aerodynamického hluku v dôsledku obtekania vzduchu okolo karosérie. V ponuke doplnkovej výbavy sa nachádzajú aj integrálne aktívne riadenie a systém Executive Drive Pro s aktívnymi stabilizátormi, ktoré ešte viac umocňujú vysokú úroveň jazdných vlastností.

BMW 750i xDrive

Zopár vychytávok

Do sféry luxusu a bezpečného ovládania patrí aj široká ponuka asistenčných systémov vodiča. Štandardne dodávaný parkovací asistent teraz obsahuje aj asistenta pri cúvaní. Ten si zapamätá posledných prejdených 50 metrov (do rýchlosti 35 km/h) a následne dokáže samostatne do tejto vzdialenosti cúvať. Zaujímavým príspevkom ku komfortu a bezpečnosti jazdy je príplatkový systém Driving Assistant Professional so systémom aktívneho riadenia a udržiavania v jazdnom pruhu.

Osobný asistent BMW Intelligent Personal Assistant slúži ako digitálny asistent a expert na vozidlo, pričom sa ovláda prirodzenými hlasovými povelmi. Pamätalo sa aj na ponuku systému zábavy pre zadné sedadlá, tu sú k dispozícii 10-palcové full-HD dotykové obrazovky s blu-ray prehrávačom. Okrem toho možno na palube nového radu 7 využívať moderné komunikačné prostriedky.

BMW 750i xDrive

Z uvedeného krátkeho zoznamu položiek, medzi ktorými sú aj príplatkové, vidno, že BMW radu 7 poskytuje rôzne kombinácie vybavenia a s tým sa mu vtláča pečať individuálneho vystrojenia podľa želania jeho majiteľa. To je nakoniec pri prémiových vozidlách úplne prirodzenou praxou.

Základná cena modelu BMW 750i xDrive je 116 200 eur, predĺžená verzia 750Li xDrive má cenovku stanovenú na 122 700 eur.

Text: Peter Stano, foto: BMW