Škoda Kodiaq: Z vyššieho levelu

143
Škoda Kodiaq

Boom v predaji vozidiel segmentu SUV nenechal chladnými ani ľudí v manažmente automobilky Škoda Auto.

Hoci český producent na vstup do tohto segmentu čakal o dačo dlhšie, nakoniec sa dočkali aj fanúšikovia mladoboleslavskej značky. Trh totiž ukazuje, že dopyt po vozidlách typu SUV je stále veľký.

Škoda Kodiaq

Vstup do známa

Ak sa ocitnete na predných sedadlách, uzriete zaužívanú architektúru palubnej dosky v tvare písmena T. Ovládanie a rozmiestnenie obslužných prvkov akceptuje moderné trendy, pred zrakom vodiča sa v našom predstavovanom vozidle nachádzal príplatkový Virtual Cockpit s výbornou grafikou. Neodmysliteľnou súčasťou je multifunkčný volant s vhodne zvolenými dimenziami či rozmerný dotykový displej infotainmentu v strede palubnej dosky. Pozitívom je aj manuálne nastavovanie klimatizácie/vetrania bez nutnosti zložitejšieho vstupovania do menu. Hodnotne pôsobia použité materiály, kvalitné je dielenské spracovanie.

Škoda Kodiaq

Sedadlá vpredu sú pohodlné, vodič sa za volantom cíti komfortne a dostatočný je tu aj priestor. Druhý rad sedadiel sa dá sklápať do roviny, okrem toho ich možno posúvať pozdĺžne a nastaviť sklon operadla. Za príplatok sa dá získať tretí rad sedadiel, čo s uvedenými predchádzajúcimi faktami potvrdzuje výbornú variabilitu pri prevoze osôb alebo predmetov. Pri sedemmiestnom usporiadaní je k dispozícii batožinový priestor so solídnymi 270 l, pri piatich miestach je to 565 – 765 l a po sklopení druhého a tretieho radu vznikne objem s úctyhodnými 2005 l.

Škoda Kodiaq

Výkonný motor TDI

Pod prednú kapotu sa núka naftový agregát 2.0 TDI (140 kW/190 k/3500 – 4000 ot./min; 400 Nm/1900 – 3300 ot./min), ktorý vozidlu s pohonom 4×4 a 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG udeľuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h počas 8,6 s. Tandem motora (využíva selektívnu katalytickú redukciu) a dvojspojkovej prevodovky dokáže efektívne využívať solídnu ťažnú silu, pohon všetkých kolies využíva spojku Haldex piatej generácie. Adaptívny podvozok a voľba jazdného profilu 4×4 s Off road funkciou (za príplatok) zaručujú vozidlu spoľahlivé jazdné vlastnosti, či už sa pohybujete na bežnej ceste alebo v teréne.

Škoda Kodiaq

Kodiaq sa taktiež dobre vysporadúva so „žehlením“ nerovností. V zákrutách poznať, že ide o automobil s vyššie umiestneným ťažiskom. Kto sa chce vyžívať v ešte dynamickejšej jazde, môže si obstarať aj vyslovene športovú verziu RS. Výrobca predpisuje kombinovanú spotrebu 6,2 – 7,6 l nafty/100 km. Bohato vybavená alternatíva Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW 7DSG 4×4 Style (37 130 eur) zahŕňa množstvo prvkov, ktoré sa navyše ešte dajú doplniť ďalšími vychytávkami z oblasti komfortu a bezpečnosti. Preto je Kodiaq vo svojom veľkostnom segmente SUV veľmi lákavou voľbou.

Text: Peter Stano, foto: Škoda Auto