Jesenný zber pokračuje

28
Novinky

Na predstavovanie noviniek v automobilovej pospolitosti sa vytvoril dosť veľký priestor. Nie je ich málo, čo je dobrá správa pre ich potenciálnych budúcich majiteľov.

Naďalej prevažuje záujem o vozidlá typu SUV a crossovery, no v tejto spoločnosti sa prezentujú taktiež výkonmi nabité vozidlá s novou tvárou. Poďme si teda dačo z noviniek opäť predstaviť.

Doplnenie programu

Ofenzíva Audi v rámci plug-in hybridov pokračuje modelom Q8 TFSI e quattro. Od polovice roka 2019 je to už siedmy model s takýmto typom pohonu. V ponuke budú dve verzie SUV-kupé – Q8 55 TFSI e quattro so systémovým výkonom 280 kW (381 k) a krútiacim momentom 600 Nm, ako aj model Q8 60 TFSI e quattro (340 kW/462 k; 700 Nm). Do pohonného reťazca sú zaradené benzínový motor 3.0 TFSI a elektromotor integrovaný do 8-stupňovej prevodovky tiptronic. Akumulátorová batéria má kapacitu 17,8 kWh, na čisto elektrický pohon prejdú vozidlá 47, resp. 45 km (podľa WLTP). Prvý model zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,8 s, druhému tento úkon trvá 5,4 s, maximálna rýchlosť je v oboch prípadoch elektronicky obmedzená na 240 km/h.

Audi Q8 60 TFSI e quattro
Audi Q8 TFSI e quattro

S visačkou First Edition

Dva vysoko výkonné modely zo segmentov Sports Activity Vehicle a Sports Activity Coupé – BMW X5 M Competition a BMW X6 M Competition – sa preobliekli do limitovanej edície First Edition. Novú edíciu charakterizujú štýlovo upravené dizajnové prvky aj premeny interiéru. Pri týchto limitovaných novinkách je stanovený počet vyrobených kusov na 250. Okrem extravagantného vzhľadu pridávajú výnimočný maximálny výkon a impozantnú ťažnú silu. Výrazné jazdné vlastnosti pramenia z vysoko otáčkového motora V8 s dvoma turbodúchadlami (460 kW/625 k), špeciálneho M podvozka a pohonu všetkých kolies M xDrive. Obe špeciálne vydania sa budú vyrábať v závode BMW v americkom meste Spartanburg.

BMW X6 M a BMW X5 M Competition First Edition
BMW X6 M a BMW X5 M Competition First Edition

Vzor v automobilovom športe

Automobilka Hyundai premieta svoje skúsenosti z rely aj do bežných cestných vozidiel. Príkladom je nový model i20 N, ktorý prinesie dynamiku vyznávajúcim vodičom kus radosti. U nás sa tak má stať v druhom štvrťroku 2021. Novinku s hmotnosťou 1190 kg bude poháňať motor 1.6 T-GDi (150 kW/204 k; 275 Nm), z 0 na 100 km/h zrýchli za 6,7 s a dosiahne najvyššiu rýchlosť 230 km/h. Upravený podvozok je znížený o 10 mm, dostal nové tlmiče aj pružiny a stojí na 18-palcových kolesách. Posilnená je spojka, nechýba funkcia rozbehu Launch Control a technika zahŕňa aj samosvorný diferenciál m-LSD. Ku všetkej športovosti pridá vozidlo ešte sýty sprievodný zvuk.

Hyundai i20 N
Hyundai i20 N

Tri varianty karosérií 

Charizmatická značka Porsche uvádza do sveta plug-in hybridných vozidiel nový model Panamera. Ten má k dispozícii tri druhy karosérií – limuzína, Executive (dlhá verzia) a Sport Turismo.

Špičkovou výkonovou alternatívou sa stáva nová Panamera Turbo S E-Hybrid s kombináciou pohonu benzínovým motorom 4.0 V8-Biturbo (420 kW/571 k; 770 Nm) a elektromotorom (100 kW/136 k; 400 Nm). Systémový výkon je 514 kW (700 k) a krútiaci moment 870 Nm. Výrobca uvádza kombinovanú spotrebu 2,8 l/100 km, čisto elektrický dojazd vozidla je 59 km. Elektrickú energiu poskytuje nová akumulátorová batéria s kapacitou 17,9 kWh. Šprint z 0 na 100 km/h sa udeje za 3,2 s, čo je o 0,2 s menej ako pri predchodcovi. Maximálna rýchlosť je 315 km/h.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid

Text: Peter Stano, foto: Audi, BMW, Hyndai, Porsche