Ford Focus sa za roky pôsobenia na scéne vypracoval na etalón v technickej oblasti. Je dostatočne známe, že svojho času nastolil vysoký štandard jazdných vlastností.
Najnovšie vydanie tohto modelového radu ponúka aj verziu, ktorá je orientovaná na aktívnych majiteľov a individualistov, ktorí sa chcú líšiť od zaužívanej štylistiky bežných vozidiel. Inými slovami – výbava Active vzbudí zvonka pozornosť dizajnovými doplnkami, medzi ktoré patria plastové ochranné časti karosérie (aj spodku) a mierne vyšší „posed“ päťdverového hatchbacku nad vozovkou. Svetlá výška je oproti štandardnej podobe modelu väčšia o 30 mm (165 mm).
Zaujímavá architektúra
Palubná doska je skoncipovaná moderne, čo znamená, že každý prvok ovládania funkcií je umiestnený logicky a podporuje vodiča v intuitívnom ovládaní. Stredový displej je uložený v bezpečnej zornej zóne vodiča, samostatný je panel nastavenia klimatizácie. Na stredovom tuneli si našli miesto kruhový ovládač automatickej prevodovky a tlačidlo elektromechanickej parkovacej brzdy, čo znamená, že medzi vodičom a spolujazdcom nie je komplikovaná zástavba, je tu taktiež priečinok na odloženie pohárov s nápojom. Dobre zvolený je priemer multifunkčného športového volantu, navyše má dostatočne hrubý veniec, ktorý padne do dlaní. Pochváliť možno vhodný tvar a dimenzie športových sedadiel vpredu. Pohodlné zázemie sa rovnako ponúka na zadných pozíciách. Objem batožinového priestoru je 375 l, ak chcete mať v tomto smere viac, na výber je taktiež výbava Active ako kombi.
Už sme spomenuli, že konštruktéri vedia Focusu „napasovať“ výborný podvozok. Platí to aj o tejto novinke, na príplatkových 18-palcových kolesách vie jazdiť bez problémov aj na nekvalitnejších cestách, pritom si zachováva v každej situácii vysoký stupeň bezpečného správania. Naporúdzi je taktiež volič piatich jazdných režimov.
Ak k uvedenému pridáme slušnú porciu ťažnej sily prepĺňaného motora 1.5 EcoBoost (110 kW/150 k/6000 ot./min; 240 Nm/1400 – 4500 ot./min) a spoluprácu s 8-stupňovým automatom, potom je celkový dojem z tohto vozidla výborný. „Stovku“ z pokoja zvládne za 8,9 s a výrobca udáva kombinovanú spotrebu 6,0 l (podľa novej normy WLTP 7,2 l). Pri kúpe vám z účtu odbudne 23 590 eur (mimoriadna cena s bonusom). Ak k bohatej základnej výbave ešte dačo „priložíte“, tak táto cena sa adekvátne navýši (a rozumných alternatív voľby doplnkov je viacero).
Ford Focus 1.5 EcoBoost Active 8AT je imidžovým vozidlom, ktoré vie majiteľovi ponúknuť výborné jazdné vlastnosti s dostatočnou úrovňou zábavy za volantom, rozsiahlu štandardnú výbavu a moderné pohonné ústrojenstvo. Siahnuť po ňom môžu aj majitelia, ktorí potrebujú zdolať na ceste za zábavou a športovými aktivitami nenáročné nespevnené povrchy.
Text: Peter Stano, foto: Ford