Môj dom… ich, jeho, jej hrad

188
Home staging

Zvykne sa hovoriť: „Môj dom, môj hrad.“ Keď aktuálne „sídlo“ predávame a kupujeme nové, platiť by malo pozmenené… ich, jeho či jej hrad.

Teda tých, ktorí nehnuteľnosť kupujú. Predtým však musí byt či dom zaujať. Jediným momentom, kedy daný priestor môže presvedčiť, že bude ideálnym domovom, je obhliadka. Mávnutím čarovného prútika to nejde, ale s home stagingom áno.

Ak chceme dobre predať byť či dom, potrebujeme dobrého realitného makléra. Prečo ale oceníme aj niekoho, kto sa venuje interiérovému dizajnu či priamo home stagingu?

Home staging

Odpoveď je poriadok, čistota a predstavivosť. Home staging totiž presne vie, ako vytvoriť miesto, ktoré si kupujúci predstaví ako svoje bývanie.

Home staging„Interiérový dizajn a home staging sú služby v mnohom podobné. Interiérový dizajnér často netvorí iba takpovediac na zelenej lúke. Nezariaďuje len nový, prázdny priestor. Často ľudia potrebujú redizajn pôvodného bývania. Niekedy je to práve za účelom predaja nehnuteľnosti,“ začína k home stagingu Slávka Ramsová, interiérová dizajnérka. Zároveň pripomína rozdielnosť služieb: „Ak interiérový dizajnér navrhuje pre klienta, je nutné naladiť sa na jeho osobnosť. Nato, v čom sa cíti dobre, aké farby a materiály preferuje či akú funkciu má jeho interiér spĺňať. Pri home stagingu nie je potrebné prispôsobovať sa konkrétnemu človeku. Priestor musí ladiť tak, aby sa páčil čo najväčšiemu počtu nádejných kupujúcich. Má byť viac všeobecný, menej osobný, no príjemný a harmonický.“ Slávka vidí benefit home stagingu v tom, že danú nehnuteľnosť pripraví a odprezentuje tak, že už na prvý pohľad ju odlíši od ostatných ponúk na trhu. „Nie je to žiadna manipulácia, iba pomocou home stagingu dokážeme vyvolať tie správne emócie a pritiahnuť pozornosť.“

Home staging je proces s jednoduchými pravidlami.

Interiérová dizajnérka sa tak zhoduje priamo s homestagerkou Zuzanou Beganovou: „Základom home stagingu je vytvoriť čo najlepší dojem. Pritiahnuť pozornosť kupujúcich. Zvýšiť hodnotu nehnuteľnosti.“ Navyše uvádza aj niečo z pravidiel home stagingu. Tie nie sú len o rozhodnutí, čo v danej nehnuteľnosti ponechať a čo odstrániť. „Interiér je nutné zútulniť, zladiť. Pomôžu nám správne farebné kombinácie, vhodné doplnky, v niektorých prípadoch aj menšie či väčšie detaily. No najpodstatnejšie je vizuálne upraviť byt či dom tak, že si v ňom kupujúci vie predstaviť svoj život.“

Kľúčovú úlohu home stagingu výrazne podčiarkuje Ivan Babušík. Ako realitný maklér ho dokonca radí k jedným z kľúčových pilierov predaja nehnuteľností v ich spoločnosti. „Napriek tomu ho na Slovensku robí málo realitných spoločností. Nepripisujú tomu význam. Naše čísla však hovoria jasnou rečou a počiatočná investícia do homes tagingu následne generuje vyššie predajné ceny pre majiteľov a zároveň aj rýchlejší predaj.“ V rámci realitnej praxe vníma práve home staging ako jeden z kľúčových nástrojov pre podporu marketingu a prezentácie nehnuteľnosti: „Len vďaka nemu vieme pred fotením, snímaním videa vyzdvihnúť najzaujímavejšie časti daného bytu či domu. Vytvoriť emóciu, atmosféru… a tá predáva.“Home staging

Home staging je proces s jednoduchými pravidlami. Je dôkazom toho, že predaj bytu, domu, chaty alebo komerčného priestoru nie je len o lokalite, veľkosti priestoru a tej najnižšej cene. Predávajúcemu sa oplatí investovať aj do opravy ľavého pántu na komode, vypratania police na balkóne, ale aj výmeny fádnych vankúšov na ešte fádnejšej pohovke za tie dekoratívne, aktuálne v akcii. Pretože home stagingom sa mení priestor na predajný „stage“, kde sú doplnky, čistota, poriadok a atmosféra tie najlepšie „kulisy“.

Text: Eva Vašková, foto: pexels.com